TOP

El Govern balear redueix la plantilla d’Auxiliars Tècnics Educatius del Mestre Lluís Andreu

El col·legi de Primària i d’Infantil de Sant Francesc comptava fins a l’any passat amb dos ATE (auxiliar tècnic educatiu). La funció d’un ATE és donar suport dins l’aula i a les hores de pati, ajudant als alumnes amb poca mobilitat o controlant casos específics, com nens amb problemes de control d’esfínters, entre altres feines.

Però enguany l’atenció als alumnes amb necessitats especials del Mestre Lluís Andreu s’haurà de fer només amb un ATE a temps complet i un altre ATE que haurà de combinar el seu horari de feina amb el servei al col·legi de Sant Ferran dos dies a la setmana.

Com a conseqüència d’aquesta retallada, Yolanda Mota, mare d’una nena de 3 anys que és síndrome de Down, ha assenyalat que la seva filla no està rebent l’atenció adequada en el centre. Mota indica que està “preocupada” perquè la seva filla “necesita una ATE” i afegeix: “A l’aula són 20 nens de 3 anys que comencen el curs i la mestra no dóna l’abast. No entenc per què no se suma aquest reforç [d’ATE], perquè hi ha un dictamen d’una professional que ha estat tot l’any passat amb la nena i diu que necessita l’ATE“.

Jaume Ribas, director general de Comunitat Educativa del Govern balear, ha assenyalat a Ràdio Illa que la previsió de professionals del Mestre Lluís Andreu és suficient per atendre el cas de la boixa i de la resta de nens amb necessitats especials. Ribas assegura que “pel nombre d’alumnes del Mestre Lluís Andreu, s’entén que la dotació d’ATE és suficient, especialment si es té en compte que la intervenció amb aquests alumnes no es fa només amb els ATE, sinó que hi ha l’equip de suport que també ha d’intervenir a través dels AL [mestre d’Audició i llenguatge] o PT [mestre de pedagogia terapèutica] en funció de les necessitats de cada alumne”.

Irene Ripoll, vicepresidenta d’APIES, l’Associació Pitiüsa per la Inclusió Educativa i Social, ha afirmat que en aquest cas, la conselleria d’Educació no està posant els recursos necessaris per atendre la nena, que enguany ha començat el segon cicle d’educació infantil. Ripoll assegura que “la normativa no es compleix en el cas de la filla de na Yolanda, que reuneix una sèrie de condicions per les quals se li ha de donar l’atenció d’un ATE sí o sí, amb la finalitat d’afavorir la seva inclusió”.

Així mateix, la conselleria d’Educació ha assegurat que té reservada una partida per incloure un altre Auxiliar Tècnic Educatiu al Mestre Lluís Andreu en el segon trimestre, tot i que la incorporació no està garantida, segons puntualitza Ribas. Així, el director general de Comunitat Educativa ha indicat que “se sumarà l’ATE si és necessari, un cop hàgim fet l’avaluació corresponent i si les necessitats s’han incrementat [en el segon trimestre], es dotarà [amb un ATE] i, si s’han reduït o es mantenen, s’ajustaran els recursos en funció de les necessitats”.

Es dóna la circumstància que l’any passat la nena estigué escolaritzada en una de les escoletes del Consell Insular de Formentera, on rebé una atenció constant d’una Auxiliar Tècnica Educativa.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES