El Consell es planteja no tornar a la World Travel Market

La consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha explicat a Ràdio Illa que ha emprès contactes amb empreses de comunicació i estratègia turística per avaluar si convé que Formentera segueixi assistint a la fira de Londres, que va acabar ahir dimecres i és una de les tres grans d’Europa juntament amb Fitur de Madrid i la ITB de Berlín.
Ferrer ha assenyalat que el mercat anglès té relativament poc pes a la nostra illa: “És el cinquè més important en ocupació, és gairebé residual, amb un 5%, i en aquest cas, cal tenir en compte que l’anglès és un mercat que reserva amb touroperadors i a Formentera hi treballen poc. El que ens interessa més aquí és el contacte directe amb el client o amb petites agències de viatge, tenint en compte això potser la World Travel Market no és del tot de l’interès de Formentera”.


Ferrer també ha indicat que “les fires molt generals, com és aquesta [la WTM] on realment es treballa amb touroperadors, amb tot inclòs i amb la idea general de sol i platja segurament no són tan efectives com haurien de ser pels sous que costen”.

Dotació econòmica de la promoció turística
La consellera ha apuntat que de cara a l’any vinent, quan està previst que les competències en promoció turística siguin assumides pel Consell, caldrà valorar quin percentatge haurà d’assumir Formentera per assistir a cites com la de Londres. Així, la titular de Turisme calcula que la xifra pot oscil·lar entre els 60 i els 90.000 euros.
En aquest sentit, Ferrer ha afirmat que caldrà fer la planificació de les accions promocionals del 2018 en funció del finançament que rebi per part del Govern i ha recordat que el Consell Insular encara no ha assumit la competència en promoció turística, i que encara hi ha marge per fer-se enrere.

Ferrer també ha assenyalat que el 2018 “és un any especial perquè hi ha una sèrie de fires i contractes que ja estan tancats i tot això és el que encara hem de negociar a partir de mitjans de novembre. A més, encara queda per negociar el personal que s’ha de transferir [quan arribi la competència de promoció turística].”
De moment, fonts del Govern balear han indicat a Ràdio Illa que la previsió per 2018 és destinar 896.000 euros per a la promoció turística de Formentera.

About Author

Deixa una resposta

background