Un ferri de més de 150 metres, a punt de xocar amb un altre de 20

Ahir a les 12.38 h es va fregar la tragèdia as Freus, però finalment tot quedà en un ensurt. El ferri Bahama Mama de Baleària, de 154 metres d’eslora, que cobria el darrer tram de la ruta Palma-Eivissa-Dénia, i el ferri Kontiki II d’Aquabus, de 23 metres, amb origen a la platja d’en Bossa i destí a Formentera, van estar a punt de col·lidir en aquesta zona d’elevat trànsit marítim. No es va registrar cap ferit però fins i tot una passatgera del vaixell més petit, el Kontiki II, va saltar a l’aigua tot i que va poder tornar a pujar a bord posteriorment, sense més conseqüències.

«Aturar màquines»
Baleària ha informat a Ràdio Illa que «en detectar que seguia un rumb de col·lisió», «el Bahama Mama va advertir al Kontiki II de la seva presència mitjançant diversos i llargs colps de clàxon, ja que per les seves dimensions, la capacitat de maniobra del ferri» amb destí a Dénia «era més restringida».
Com que «l’altra embarcació mantenia un rumb convergent, el Bahama Mama es va veure obligat a evitar l’abordatge girant a bavor i parant màquines». Baleària afegeix que «una vegada evitada la col·lisió, el Bahama Mama va contactar amb l’altre vaixell per si requeria assistència» i el «patró del Kontiki II va informar que una passatgera havia saltat a l’aigua però que no requeria ajuda i que la situació estava controlada».

Patró acomiadat
Fonts d’Aquabus han indicat a Ràdio Illa que «no és la seva funció determinar qui és culpable de l’incident» però que en tot cas «ha acomiadat el patró del Kontiki II per falta de prudència». Des d’aquesta naviliera també s’ha assenyalat que «el Bahama Mama compta amb una velocitat de 22 nusos, el doble que la del Kontiki II, que és d’uns 10 nusos«.
Salvament Marítim ha informat a Ràdio Illa que no hagué d’intervenir i Capitania Marítima ha comunicat que s’ocuparà de la investigació del cas.

About Author

Comments are closed.

background