
266 residents a Formentera han obtingut el certificat digital o la identificació Cl@ve sense sortir de l’illa
Unes 266 persones residents a Formentera han pogut obtenir, des de l’any passat fins ara, el seu Certificat Electrònic o la identificació Cl@ve sense haver de desplaçar-se fora de l’illa, segons informa un comunicat de la Delegació del Govern de l’Estat a les Balears.
El programa ‘L’Administració a Prop Teu’, impulsat pel Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica, compleix el seu tercer any d’implantació a Formentera i ho fa amb la formalització de l’adhesió del Consell Insular de Formentera a la xarxa dels municipis que, al conjunt de les Balears, ja s’han integrat en aquest sistema de col·laboració entre l’Estat i les entitats locals. Amb aquesta finalitat, la directora insular de l’Administració General de l’Estat a Eivissa i Formentera, Raquel Guasch, i el president del Consell Insular de Formentera, Óscar Portas, han signat aquest dimarts el corresponent protocol.
Desplaçaments mensuals
El comunicat assenyala que des de març de 2023, personal funcionari de la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat (DIAGE) a les Pitiüses es desplaça una vegada al mes a Formentera per atendre in situ les sol·licituds de l’Oficina d’Estrangeria i d’obtenció de certificats digitals. Anualment, s’atenen una mitjana de 130 residents en aquesta illa. En el marc del programa ‘L’Administració a Prop Teu’, l’atenció als ciutadans es fa en dependències municipals l’ús de les quals és cedit pels ajuntaments; n’és el cas del Consell Insular de Formentera, que el 2023 va facilitar un espai a les seves instal·lacions municipals, tot i que no ha estat fins ara que ha accedit a integrar-se en l’estructura d’entitats col·laboradores amb la DIAGE a les Pitiüses.
Guasch: “Col·laboració entre les institucions”
La directora insular de l’AGE a Eivissa i Formentera, Raquel Guasch, ha valorat molt positivament aquesta adhesió del Consell Insular a un programa que, segons Guasch, “ha posat en valor la col·laboració entre les institucions, amb l’objectiu primordial de canviar la perspectiva de què sempre és el ciutadà o la ciutadana qui ha d’acudir a una oficina per fer els tràmits administratius”. “En el cas específic dels territoris insulars, aquesta cooperació es fa més essencial que mai per avançar, sempre, en la millora dels serveis a la ciutadania”, ha afegit la directora insular.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.