TOP
Ses Illetes. Arxiu

7 de cada 10 empresaris locals creuen que la relació qualitat-preu no és bona a Formentera

El 72,1% dels empresaris del sector turístic de la nostra illa creuen que la relació qualitat-preu que s’ofereix als turistes que ens visiten no és òptima. Així ho reflecteix l’anàlisi de la temporada 2022 que la Petita i Mitjana Empresa de Formentera (Pimef) ha fet públic aquest dimarts.

Descontent per sectors
En concret, dos de cada tres empresaris del sector del comerç de Formentera, un 66,67%, entenen que els preus són cars per la qualitat que s’ofereix. En el cas dels empresaris del sector de bars, restauració i oci nocturn, vuit de cada deu dels enquestats (83,33%) pensen que no hi ha una bona relació qualitat-preu a la nostra illa, mentre que aquesta xifra és del 38,5% en els empresaris d’estades turístiques i d’un 100%, la totalitat dels preguntats per aquesta qüestió, en el cas dels empresaris del sector nàutic.

Factors que incideixen negativament en la relació qualitat-preu
La massificació al juliol i agost, fet que “provoca una pitjor atenció a la clientela”; que molts llocs, “tant bars, com restaurants i comerços, posen preus exagerats en relació amb l’oferta”; la dificultat de “trobar treballadors capacitats per a diferents tasques”; que alguns empresaris d’estades turístiques aprofitin l’overbooking per “pretendre cobrar gairebé igual sense donar serveis” que els que sí que en donen; o, en el cas dels empresaris nàutics, que “des de fa tres dècades els preus s’han anat encarint i al port han estat les marines les que se n’ha beneficiat”, destaquen com els principals factors que assenyalen els empresaris enquestats com a generadors de la mala relació qualitat-preu que han observat.

Els empresaris detecten “preus exagerats en relació amb l’oferta”. Arxiu

 

Turisme de qualitat
Així mateix, l’empresariat demana un turisme de qualitat que, en el seu parer, “inclou qualsevol persona, vingui d’on vingui, sigui com sigui el seu poder adquisitiu, que pernocti a Formentera i que faci una despesa real en la majoria de sectors locals. Un turisme que sàpiga apreciar el que ofereix la nostra illa, la seva gastronomia, el seu entorn, la seva cultura etc. i que a més sigui respectuós amb tot això”.
El teixit empresarial és conscient que, per a poder aconseguir aquest turisme de qualitat, qüestions com els serveis, la cura en els detalls, el bon tracte al client o la neteja de l’entorn, han de ser treballades i millorades perquè la relació qualitat-preu de Formentera millori.

Problemàtiques detectades
Els principals contratemps que es troben els empresaris turístics a l’hora d’afrontar la temporada són els problemes a l’hora de trobar habitatge per a treballadors com també per a residents, la dificultat per trobar personal, inconvenients per trobar productes o matèries primeres per als seus establiments i l’augment generalitzat dels costos d’aquests, la manca d’oferta d’oci nocturn, l’intrusisme de l’oferta d’allotjament turístic no regulat i al sector nàutic, així com la venda il·legal a les platges.
D’altres problemàtiques a destacar són el mal estat de carreteres i camins, la falta de neteja a les platges i la retirada de posidònia morta de l’arena en plena temporada alta, els problemes a les zones d’aparcament regulat o l’embús en els tràmits urbanístics.

Hi ha mancances greus a l’hora de trobar habitatge tant per a treballadors com per a residents. Arxiu

 

Solucions proposades
Pel que fa a les solucions proposades per l’empresariat, aquest reclama més col·laboració de les administracions com ara més inspecció en matèria d’habitatge, rebaixes fiscals per a incentivar els lloguers i la creació d’un banc de pisos; la millora de la senyalització i l’estat d’algunes rutes verdes, així com un pla d’arranjament i manteniment continu durant la temporada dels camins més transitats o principals; més controls de les forces de seguretat en tots els àmbits; que s’externalitzin serveis com ara part del departament d’urbanisme per a donar-los més agilitat; millores a carreteres i equipaments públics; l’ampliació del temps de 15 a 30 minuts a les places d’aparcament ràpid i que es pugui treure més d’un tiquet el mateix dia si es canvia de població; a més de campanyes de foment del producte local.

Metodologia de l’estudi
Per a arribar als resultats d’aquesta anàlisi de la temporada 2022, el passat novembre es realitzaven 4 enquestes diferents i personalitzades per a cadascun d’aquests sectors: Comerç; Bars, restauració i oci nocturn; Estades Turístiques; Sector nàutic i empreses del port de la Savina.

A més, s’han dut a terme reunions sectorials per analitzar la temporada i les diferents problemàtiques sorgides a Formentera durant el 2022 amb els següents sectors: Bars, restauració i oci nocturn; Sector nàutic i empreses del port de la Savina; Transport: Taxis; Sector primari: Pesca; Sector primari: Agricultura i ramaderia; Comerç.

Finalment, des de Pimef s’ha fet una anàlisi i consulta als empresaris per saber: Que considera el teixit empresarial que és el “turisme de qualitat”; A quins problemes s’està enfrontant Formentera; Propostes de solucions a aquestes problemàtiques.

Compartir

Comentaris (1)

  • Pedro Galli

    Por lo leído, hay poca oferta comercial que da como resultado elevación de precios.
    Pero esto es lo votado, lo preferido, o sea, la limitación al mercado (“decrecer la isla”).
    Creo que es un tiro en los piés y nos seguirán empobreciendo.

Deixa una resposta

PROGRAMES