EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Imatge d'arxiu d'una barca de migrants arribada as Ram.

Localitzat un segon grup de migrants aquest dijous a Formentera

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 9
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 9

Ahir dijous a les 23.45 h, es localitzava un grup de 18 homes d’origen magribí, en aparent bon estat de salut, a la zona des Ram. Segons ha informat la Delegació del Govern. En la intercepció hi van participar patrulles de la Guàrdia Civil i de la Policia Local.

Es tracta del segon grup arribat en la jornada de dijous, ja que al matí s’havia interceptat un primer grup de 12 migrants a la carretera des cap de Barbaria.

En el còmput general d’aquest 2023, s’han detectat a terra o en aigües territorials de Formentera a una onzena de grups de la migració irregular. D’aquesta manera, enguany ja s’ha comptabilitzat l’arribada de 172 persones.

Protocol
El protocol habitual en els casos d’arribades irregulars a Formentera consisteix a traslladar els arrestats a Eivissa, on passen un control sanitari i una primera assistència per part de Creu Roja.

Després queden sota la custòdia de la Policia Nacional, que té un termini màxim de 72 h per tramitar el seu expedient de devolució en el cas dels majors d’edat.

Posteriorment, els adults algerians sense fills menors quedaran en llibertat amb l’obligació d’abandonar l’Estat, ja que el seu país d’origen manté tancada la frontera i no accepta repatriacions des d’Espanya segons informa la Delegació del Govern.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!