
El senador Ferrer demana la cogestió de l’aeroport d’Eivissa amb participació de les administracions pitiüses
El senador d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, ha presentat una moció en què demana canviar el model de gestió de l’aeroport d’Eivissa, perquè puguin participar-hi el Govern de les Illes Balears, els consells de Formentera i d’Eivissa, i els ajuntaments de les Pitiüses. El senador considera que les administracions locals i autonòmiques han de tenir dret a formar part de les decisions que afecten l’aeroport d’acord amb un principi de “justícia territorial”.
En aquest sentit, Juanjo Ferrer planteja la condició de declarar el Consell d’Eivissa membre de ple dret (amb veu i vot) a la Comissió de Coordinació de l’Aeroport d’Eivissa i al Comitè de Coordinació Aeroportuària de les Illes Balears, “reconeixent així la seua competència en ordenació turística i la importància estratègica de l’aeroport per a l’illa”.
No augmentar els ‘slots’
També en relació amb la gestió de l’aeroport, Ferrer considera que no s’han d’augmentar els ‘slots’ en plena temporada turística, ja que Eivissa i Formentera estan sotmeses en aquests moments a una pressió turística superior a la que poden suportar.
El senador defensarà aquesta moció la setmana que ve al Ple, a on també reclamarà que la limitació de ‘slots’ afecti principalment els jets privats, que faciliten l’arribada de turisme lligat al sector del luxe. Un tipus de visitant que, exposa Ferrer, exigeix una demanda molt més alta de recursos i de personal per ser atès.
Increment de tarifes
D’altra banda, el representant a la cambra alta també demana explicacions sobre l’augment en les tarifes dels vols interilles, declarats Servei Públic. Així, reclama saber quins criteris ha aplicat el Govern per incrementar aquests preus, tenint en compte que “la nostra mobilitat es deu majoritàriament a desplaçaments laborals o mèdics i no per lleure, per la qual cosa garantir la nostra mobilitat entre les illes és un dret, no pas un privilegi, de justícia territorial”.
Afegeix que “tradicionalment AENA considera els aeroports insulars no sobre la base del principi de justícia territorial, com dèiem abans, sinó per incrementar el compte de resultats a costa d’altres aeròdroms deficitaris, prenent a vegades decisions contràries als interessos de cada illa”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.