
La imatge de Formentera a través de les xarxes
Ahir a l’espai d’en Pep Juan vam obrir un debat interessant: com es projecta la imatge de Formentera i si aquesta respon al model de futur que volem com a societat.
La conversa s’emmarca en la polèmica generada fa pocs dies a les xarxes socials, després que un conegut compte d’Instagram publiqués dos vídeos —actualment ja esborrats— demanant el retorn de la música a un local situat dins el Parc Natural.
Recordem que en aquest local Agents de Medi Ambient van aixecar una acta per emissió de música massa alta punxada per DJ.
El GOB Formentera ja va assenyalar en un comunicat que “no es poden qüestionar les normatives per a la preservació dels espais protegits per al benefici d’uns pocs” i afirmà que “aquelles persones que s’autoritzen a si mateixes per a promocionar la versió de Formentera que els interessa personalment o econòmicament haurien de saber què és el que realment li fa bé a la nostra illa”
Aquest fet fa reflexionar sobre l’impacte de les xarxes i la influència que poden arribar a tenir en la percepció i l’ús del territori.
Enmig d’aquest debat, també sorgeix una altra qüestió fonamental: Formentera viu del turisme i continuarà essent així, però quin model turístic volem?
En aquest espai, també posam sobre la taula la necessitat d’escoltar els joves de l’illa, que seran els qui hauran de gestionar i viure aquest futur.
Per nodrir el debat i donar veu als diferents punts de vista, també van intervenir en Jordi Crespo, president del GOB, en Carmelo Convalia, periodista i director del documental “Aigua Clara“, joves de la Comissió de Festes de Santa Maria, en Marcos Ribas, empresari i president de la Cooperativa del Camp i finalment, en Santi Costa, biòleg.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.