
Rescatada una tortuga jove atrapada en plàsics as Carnatge (vegeu vídeo)
Una tortuga babaua (Caretta caretta) atrapada en residus plàstics ha set descoberta per dos joves residents a Formentera, que la trobaren a la costa des Carnatge, prop de cala en Baster, dissabte al vespre devers les 20 hores.
Els joves cridaren al telèfon 112 del servei d’Emergències, que contactà amb la Fundació Palma Aquàrium (FPAQ) i activà el protocol de rescat. Acudí al lloc dels fets personal del COFIB que traslladà el rèptil fins a Eivivet, una clínica col·laboradora d’Eivissa.
Està previst que la tortuga, un exemplar jove de poc més de 20 centímetres de longitud, romangui ingressada fins que demà dilluns sigui transportada fins al Centre de Rescat de la Fundació Palma Aquàrium (FPAQ), on els especialistes li faran una analítica i una radiografia per evaluar el seu estat de salut. De moment, des de la Fundació Palma Aquàrium han informat de lesions al coll i les aletes provocades per la pressió dels plàstics on estava emmallat l’animal.
Una vegada es restableixi la salut del rèptil, serà retornat de nou a la mar i, sempre que les condicions ho permetin -segons assenyalen des de la FPAQ-, aquest alliberament es portaria a terme a l’illa on fou localitzada. D’altra banda, la FPAQ ha informat que la tortuga s’anomena Tato, que és el nom que els joves que la localitzaren han decidit assignar-li, tal com estableix el protocol.
Què fem si trobam una tortuga malferida?
Des de la FPAQ han destacat que quan es fa la troballa d’una tortuga malferida cal avisar immediatament als serveis d’Emergència 112, que activaran els recursos oportuns. En el cas que la tortuga estigui atrapada en una xarxa o material similar, és molt important no intentar alliberar-la, ja que aquesta és una maniobra molt delicada que s’ha de fer exclusivament sota supervisió veterinària.
De fet, la FPAQ exposa que el material que empresona la tortuga pot actuar a manera de torniquet i impedir que es propagui cap a la resta del cos una infecció, en cas que s’hagués produït, en el membre atrapat. Per això, se sol subministrar antibiòtic a les tortugues que tenen membres emmallats, abans de retirar el material que les atrapa.
Considerada com a “Vulnerable” i d’interès prioritari comunitari
D’acord amb el Ministeri de Transició Ecològica, les poblacions d’aquesta espècie altament migratòria es troben en un estat de conservació desfavorable, inclosa en àmbit internacional als llistats de multitud de convenis i acords internacionals de què Espanya forma part, com els de Berna, Bonn, OSPAR, Barcelona i CITES, entre d’altres. A escala europea, la tortuga babaua és considerada d’interès comunitari prioritari. En àmbit estatal, es troba inclosa com a “Vulnerable” al Catàleg Espanyol d’Espècies Amenaçades, la qual cosa implica la necessitat d’establir mesures de conservació específiques.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.