
Si les navilieres no ofereixen la primera i darrera barca l’APB convocarà un concurs públic
Després de la temporada turística les navilieres que operen a les Pitiüses s’han compromès “de paraula” a continuar oferint les connexions marítimes entre Formentera i Eivissa de primera hora (entre les 5 i les 6 hores) i darrera hora (entre les 22 i les 23 hores), segons ha declarat a Ràdio Illa Antoni Mercant, director general de Ports i Transport Marítim del Govern balear.
Si aquestes connexions, vitals per la mobilitat dels formenterers per desplaçar-se a primera hora del matí a Eivissa o per retornar a la Savina a la nit, no es portassin a terme, Mercant exposa que l’Autoritat Portuària de Balears (APB) té preparat els plecs per convocar un concurs per a la concessió dels trajectes de línia entre les Pitiüses.
Aquesta fórmula s’aplicaria a totes les sortides dels ferris, no només a les de primera i darrera hora i, d’acord amb Mercant, produiria un canvi de model respecte a l’establert fins ara. El director general detalla que el concurs implicaria el pagament d’un cànon per part de les navilieres concessionàries i suposaria una convocatòria internacional que podria atraure a companyies que fins ara no han operat en la línia Pitiüsa. Per tot això, el responsable de Ports ha apuntat que la fórmula del concurs no està ben vista per part de les navilieres que actualment operen entre Formentera i Eivissa.
Acció judicial contra la contaminació per pèl·lets
En un altre àmbit, Mercant ha explicat que el Govern balear es personarà a la causa contra la Generalitat de Catalunya per la seva decisió d’arxivar l’expedient per contaminació de pèl·lets al mar balear per part d’indústries de Tarragona. Els pèl·lets són un tipus de material plàstic de grandària inferior a 5 mm que s’utilitza en la fabricació de productes molt diversos i que des de fa anys s’han detectat a les costes de Formentera i del conjunt de les Balears, provocant danys a l’entorn natural.

Entre diversos residus, es distingeixen pèl·lets de plàstic recuperats a s’Estufador.
El director general ha exposat que se sospita que l’abocament massiu de pèl·lets a la Mediterrània no és un fenomen accidental ni puntual sinó fruit d’una manera sistemàtica de procedir per part de les indústries petroquímiques i assenyala que el Govern català hauria d’implementar mesures per evitar aquesta pràctica al mateix temps que desplega barreres contra la pol·lució en origen.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.