
Córdoba proposarà revisar el plus d’insularitat i les condicions laborals de la Guàrdia Civil al pròxim ple
El conseller no adscrit i ex-president del Consell Insular de Formentera, així com diputat al Parlament de les Illes Balears per Formentera, Llorenç Córdoba, ha registrat una proposició per al pròxim ple del Consell Insular, previst per al 30 d’octubre, amb l’objectiu que s’insti la Delegació del Govern i el Ministeri de l’Interior a “revisar el plus d’insularitat i els complements retributius del personal de la Guàrdia Civil destinat a Formentera, així com a garantir la plena equiparació dels seus drets laborals amb la resta del territori estatal”.
“Singularitat i costos de vida”
El diputat assegura que la iniciativa respon a la singularitat de Formentera, marcada per “uns costos de vida i d’habitatge superiors a la mitjana i per la manca d’efectius que pateix el cos de la Guàrdia Civil a l’illa”. Segons Córdoba, aquesta situació es veu agreujada per “la pressió migratòria i per les dificultats de conciliació familiar que afronten molts agents destinats a Formentera”.
“Mesa tècnica”
Córdoba ha traslladat que el Govern de l’Estat “hauria d’elaborar un informe específic sobre la suficiència del plus d’insularitat i actualitzar-lo d’acord amb la realitat socioeconòmica de l’illa”. A més, proposa la creació d’una mesa tècnica amb participació dels sindicats i associacions professionals de la Guàrdia Civil per “plantejar mesures de millora i suport al personal destinat a Formentera”.
“Justícia territorial”
Segons ha declarat el diputat, “la justícia territorial també ha d’arribar als servidors públics de l’Estat que fan possible la seguretat i la convivència a Formentera. No és acceptable que treballar a la nostra illa suposi una penalització econòmica o de drets laborals”.
Córdoba recorda que, “igual que defensam millores per als treballadors públics del Govern o del Consell, hem de defensar també els qui serveixen l’Estat a Formentera, amb equitat i reconeixement”.
“Igualtat d’oportunitats”
Aquesta proposició, segons el diputat, s’emmarca en el seu “compromís per defensar la igualtat d’oportunitats i la dignitat laboral dels professionals que treballen a Formentera, i reforça la seva tasca com a pont entre el Consell Insular i el Parlament per traslladar la veu de l’illa a totes les institucions”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.