TOP
Cristina Costa a Ràdio Illa.

Costa, sobre les sociosanitàries de la Residència: “Ens hem de plantejar si estan ben pagades”

Cristina Costa, consellera insular de Benestar Social, ha declarat a Ràdio Illa que “és peculiar” que hi hagi una baixa resposta a les ofertes de feina de professionals sociosanitàries per a la Residència des Brolls. En aquest sentit, Costa creu que s’ha de “plantejar si estan ben pagades” i “que potser necessiten un altre complement” per fer més atractives aquestes vacants.

En canvi, no estudia reforçar el nombre de treballadores sociosanitàries de la Residència, un dels suggeriments que avui ha fet UGT: “Amb 14 [el nombre actual], n’hi ha prou. Ens hem mirat les ràtios i ens diuen que hauríem de tenir-ne 9”.

Càrregues de feina i alt nombre de baixes mèdiques

Així mateix, la consellera apunta que s’han de revisar “errors o maneres de fer que no funcionen correctament” a la Residència. En concret, s’ha referit a “les càrregues de feina” de les treballadores sociosanitàries, per la qual cosa ha sol·licitat al servei de Riscos Laborals que faci un “estudi real” per saber “per quins motius” actualment hi ha cinc baixes en una plantilla de 14 empleades. Costa s’ha preguntat: “És per massa càrrega de feina? (…) És per salut mental” perquè la feina és “massa estressant?”

En tot cas, per poder cobrir les baixes laborals, especialment les sobrevingudes, Costa ha detallat que el Consell “està treballant” amb un conveni amb la Fundació de la Dependència del Govern balear amb la finalitat que personal d’aquesta entitat pugui exercir a Formentera quan hi hagi problemes de disponibilitat en la plantilla de la Residència des Brolls.

Escoltar els sindicats

En paral·lel ha anunciat que “en aquestes pròximes setmanes demanarem una mesa sindical” amb representació de diverses organitzacions (CCOO, UGT i USO) per “veure quines idees tenen ells, a veure quines són les càrregues de feina de les sociosanitàries” d’altres residències.

Revisió dels horaris a finals d’any

Sobre els horaris, que ha estat un dels punts de fricció amb la plantilla des que començà el conflicte, fa gairebé un any, ha manifestat: “Ara mateix els torns s’han de reajustar (…). El que vàrem dir és que provaríem com funcionaven [els torns de set i deu hores actuals], i que a final d’any cridaríem a les sociosanitàries per veure com els hi havia anat“. Aquesta trobada s’ha d’efectuar, diu Costa, les pròximes setmanes.

Inspecció de Treball

D’altra banda, Costa ha exposat que ja s’ha remès tota la informació sobre horaris, torns i altra documentació que va sol·licitar la Inspecció de Treball en la visita del passat 14 d’octubre. A més, ha assegurat que ja s’ha fet complir el requeriment de la Inspecció per mantenir les portes d’emergència obertes. En aquest capítol, ha aclarit que la Inspecció va detectar una porta tancada perquè el sistema elèctric que la controla havia quedat danyat per mor de les tempestes de finals de setembre i principis d’octubre, però que ja s’ha reparat.

Així mateix, perquè no es torni a produir un episodi com el de la fuga d’una usuària amb patologia mental, ha explicat que s’han instal·lat sensors sonors prop de totes les portes de la Residència i s’empraran polseres de geolocalització per a tots els interns que ho necessitin.

Finalment, ha reiterat que es convocarà “aquesta setmana” el Consell de Participació de la Residència, amb representació de personal, direcció i famílies, perquè es pugui reunir la setmana vinent.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES