Bombeta.
Foto: Arxiu. L’Oficina de Transció Energètica de Formentera registra 187 consultes presencials en dos anys
El Govern Balear, amb motiu del segon aniversari de les Oficines per a la Transició Energètica de les Illes Balears (OTEIB), ha compartit les dades del servei durant aquests darrers dos anys.
L’illa de Formentera ha incorporat la seva oficina el 2023 i aquesta ha registrat 187 consultes presencials, relacionades amb ajuts per a energies renovables, autoconsum fotovoltaic, mobilitat sostenible i optimització de factura elèctrica.
Consultes
A tot l’arxipèlag, les sis oficines fixes —entre elles, la de Formentera— i la itinerant han atès més de 12.000 consultes i han arribat a 25.575 usuaris.
L’oficina ha gestionat expedients d’ajuts, ha ofert suport per interpretar factures i ha organitzat tallers sobre eficiència energètica a la llar, bones pràctiques de consum i orientació sobre el bo social.
Pròxims serveis
Entre les novetats destacades, el Govern ha anunciat que pròximament es posarà en marxa un servei d’acompanyament a comunitats de veïns interessades a instal·lar autoconsums compartits. D’altra banda, s’impulsarà un itinerari específic per a centres educatius amb instal·lacions fotovoltaiques públiques, amb la voluntat de traslladar coneixement pràctic al professorat i a l’alumnat.
Assistència
Les OTEIB han desplegat més de 134 actuacions d’assistència tècnica als ajuntaments de les Balears, incloent-hi informes d’optimització de subministraments i assessorament en projectes d’autoconsum.
Activitats divulgatives
En total, s’han dut a terme 145 activitats divulgatives entre tallers, jornades i processos participatius. A través d’aquests espais, les oficines donen suport a l’Institut Balear de l’Energia per impulsar l’autoconsum compartit i ajudar els veïns a inscriure’s i activar les seves instal·lacions.
Atles Fotovoltaic
El conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha subratllat que les OTEIB “són una eina clau per fer arribar la transició energètica a totes les Illes”. També ha anunciat noves eines com l’Atles Fotovoltaic, així com més recursos per ampliar el servei de dret a l’energia i la formació sobre rehabilitació energètica.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.









