Gent per Formentera (GxF) ha comunicat que “celebra que Formentera sigui avui una mica més a prop de tenir senador o senadora pròpia, després que el Congrés dels Diputats hagi aprovat la reforma constitucional que ha de permetre a la nostra illa tenir representació pròpia al Senat”. Per a la formació, es tracta “d’una nova passa cap al ple reconeixement institucional de Formentera i cap a una major autonomia política”.
Tot i això, el comunicat assegura que “des d’avui, GxF estarà especialment vigilant perquè el Partit Popular, fent valer la seva majoria al Senat, no dilati la tramitació d’aquesta reforma ni torni a posar traves a una demanda legítima del poble de Formentera”, conclou el comunicat.
L’abstenció del PSOE a l’esmena del PP
El partit insularista ha assenyalat que “l’abstenció del Partit Socialista davant l’esmena del PP ha acabat deixant els populars sense excuses per bloquejar la modificació de la Constitució i ha permès que la tramitació segueixi ara al Senat”.
“Unitat de les forces progressistes”
El resultat de la votació d’avui al Congrés, diu el comunicat de GxF, ha estat possible “gràcies a la unitat de les forces progressistes, que des de fa temps treballen de manera coordinada per fer realitat una reivindicació històrica, justa i àmpliament compartida per Formentera”.




