El Govern de les Illes Balears ha anunciat que ha iniciat el primer pagament de les ajudes al lloguer d’habitatge corresponents a 2025, amb una dotació global d’1,6 milions d’euros destinada a 662 persones beneficiàries arreu de l’arxipèlag.
6 persones a Formentera
En el cas de Formentera, la convocatòria arriba a 6 persones beneficiàries, que rebran un total de 18.000 euros. Aquesta xifra situa l’illa com la que registra menys beneficiaris, en comparació amb Mallorca (506 persones), Menorca (122) i Eivissa (28).
Màxim subvencionable
La resolució de pagament s’ha publicat aquest dimarts al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i forma part de les ajudes destinades a facilitar l’accés a l’habitatge de lloguer, amb un màxim subvencionable de fins a 900 euros mensuals.
“Límit insuficient”
Des del Govern Balear s’ha assenyalat, però, que aquest límit resulta insuficient per a la realitat del mercat de lloguer a les Illes Balears, especialment en zones tensionades on els preus de l’habitatge superen habitualment aquest topall. En aquest sentit, l’Executiu ha reiterat la seva petició al Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana perquè el futur Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 incrementi aquesta quantia màxima.
Bo Lloguer Jove
Paral·lelament, també s’ha resolt el segon pagament del Bo Lloguer Jove, destinat a persones de fins a 35 anys, que en conjunt suma prop d’1 milió d’euros i arriba a 248 beneficiaris a tot l’arxipèlag.
Amb aquestes mesures, el Govern balear trasllada que “pretén donar suport a les famílies i joves davant les dificultats creixents d’accés a l’habitatge”.




