TOP
Ple consell Votació en el ple de debat de l’estat de l’illa de Formentera.

Aprovades totes les propostes en la segona sessió del ple de debat de l’estat de l’illa

Aquest divendres s’ha celebrat la segona sessió del debat de l’estat de Formentera amb l’aprovació de totes les propostes presentades pels grups polítics amb representació al Consell i pel conseller no adscrit, Llorenç Córdoba. En total, s’han aprovat 26 iniciatives, set per part de cada grup polític i cinc del conseller no adscrit.

Sa Unió

En primer lloc, des de l’equip de govern, Sa Unió, s’ha proposat crear una Comissió de Seguiment de la Relació de Llocs de Treball (RLT) amb participació de tots els grups polítics i representants sindicals, així com impulsar un projecte integral de reestructuració de l’àrea de gestió de residus d’Es Cap de Barbaria, amb remodelació i creació de noves infraestructures.

Sa Unió també ha instat el Govern balear a destinar partides pressupostàries específiques i suficients per a la compra de terrenys i la construcció de nous habitatges públics a l’illa, així com per a la seva gestió i manteniment. A més, han reclamat un Pla d’ordenació i conservació del litoral, i un programa d’activitats culturals i esportives per a joves durant l’estiu amb l’objectiu de facilitar la conciliació familiar. Igualment, han demanat un pla integral d’infraestructures essencials que contempli la reorganització i manteniment de les instal·lacions de l’illa.

Una proposta inicial sobre l’arribada de menors migrants va ser retirada per part del govern insular després de consensuar-ne una versió comuna amb Gent per Formentera.

GentxFormentera

Per part de Gent per Formentera, s’ha reclamat al Consell que exigeixi a les administracions competents un espai digne per atendre les persones migrants, així com el finançament necessari per als menors no acompanyats, i que es reservi el dret a emprendre accions legals si no es rep l’ajuda adequada.

A més, han defensat la necessitat de garantir l’accés a l’habitatge mitjançant un Pla d’Inspecció Turística, així com de preservar el model turístic propi de l’illa, basat en les estades familiars i el comerç local. Entre les seves iniciatives també destaca la construcció de les plantes de compostatge i RCDs, la proposta d’una Llei de Sostenibilitat Marítima, i la presentació d’un pla plurianual del projecte Formentera.eco davant el Consell d’Entitats. També han demanat continuar amb la tramitació del Pla Especial del Port de la Savina, apostant per la participació ciutadana i per evitar l’excés de noves edificacions.

PSOE

Pel que fa al PSOE, el grup ha proposat la creació d’una mesa de treball per a la modificació del Reglament Orgànic del Consell (ROC) i l’elaboració d’un estudi de càrrega turística, així com la regulació dels fondejos a tot el litoral. També han instat a ampliar la xarxa de parcs infantils, impulsar la creació del Consell de la Joventut, reprendre el projecte de Centre de Protecció de Menors, i promoure un Pla Integral autonòmic de gestió de residus.

Llorenç Córdoba

Finalment, el conseller no adscrit, Llorenç Córdoba, ha proposat que el Consell reclami el retorn complet de les competències delegades en matèria de menors al Govern balear, amb la signatura d’un conveni per garantir la tutela des de Formentera en cas de menors amb arrelament o familiars a l’illa.

Córdoba també ha proposat obrir una Oficina de Retorn Jove, amb ajudes i assessorament per a formenterers que volen tornar a viure i treballar a l’illa. A més, ha instat a realitzar estudis sobre la saturació de l’illa i les seves conseqüències per tal de prendre mesures per reduir-ne els impactes.

En dues de les seves propostes institucionals, ha instat el Consell a garantir els drets dels membres de l’oposició, assegurant l’accés a la informació, la participació en els òrgans col·legiats i la igualtat en l’exercici de la representació política. També ha reclamat que es defineixi clarament el paper del Diputat per Formentera, perquè pugui participar en qüestions d’interès per l’illa segons el que permeten el ROC i la Llei de Consells.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES