
Aquesta setmana tornen les Xerrades per a famílies i docents: “No vull anar a l’escola”, amb Yasmina Delgado
Aquest dijous comença el setè cicle de les ‘Xerrades per a famílies i docents’ amb la conferència titulada ‘No vull anar a l’escola: acompanyar les emocions durant la tornada a l’escola’, a càrrec de Yasmina Delgado, educadora social i assessora familiar.
L’objectiu d’aquestes xerrades, impulsades per la conselleria insular de Benestar Social amb la col·laboració del CEP (Centres de Professors de Formentera) i els centres educatius i APIMAs de l’illa, és formar famílies i docents en l’enfortiment de les seues habilitats. L’objectiu és prevenir el desenvolupament de conductes problemàtiques (assetjament escolar, consum de drogues i d’altres) i donar suport en les seues respectives tasques, segons informa un comunicat insular.
Aquestes xerrades són espais d’informació i formació, en què l’intercanvi d’experiències i la reflexió col·lectiva esdevenen eines per millorar la tasca educativa i promoure estratègies que contribueixin a un desenvolupament integral dels infants.
On i quan
Totes les sessions es portaran a terme a la sala polivalent del Centre de Dia a les 17 hores. Hi haurà un servei d’acollida per a infants durant les xerrades.
Cal fer reserva de la xerrada en què es vulgui participar al telèfon 971321271 o al correu electrònic educaciosocial@conselldeformentera.cat.
A continuació detallam la relació de xerrades, ponents i dies de les conferències.
Títol | Ponent | Data |
“No vull anar a l’escola”. Acompanyar les emocions durant la tornada a l’escola | Yasmina Delgado
Educadora social i assessora familiar @unmarde_emociones |
18 de setembre de 2025 |
L’art de prevenir: com protegir els nostres infants de la violència | Rafel Bisquerra
Pedagog, psicòleg i doctor en Educació @rafaelbisquerra |
16 d’octubre de 2025 |
“I si el Chat GPT es tira per un pont, tu també?” | Cesar Bona
Mestre, escriptor i conferenciant |
6 de novembre de 2025 |
“La disciplina positiva NO funciona”. Educar amb amabilitat, respecte i límits es possible? | Maria Soto
Psicòloga i fundadora del projecte Educa Bonito |
27 de novembre de 2025 |
Herència emocional, més enllà dels cromosomes. La influència dels patrons emocionals heretats | Paco Pérez
Psicòleg especialista infantojuvenil i assessor educatiu familiar |
22 de gener de 2026 |
Resiliència per a pares i mares: quan respirar profund ja no és suficient | Anna Forés
Pedagoga, escriptora i divulgadora |
5 de febrer de 2026 |
Germans en equilibri: com fer front a la gelosia amb consciència i humor | Judit Besora
Antropòloga i graduada en criança positiva @lamevatribu |
19 de març de 2026 |
“És només l’adolescència… o cal preocupar-se?” Acompanyament i detecció de senyals d’alerta de salut mental | Roger Ballescà
Psicòleg, terapeuta i coordinador de l’Àrea de Salut Mental Infantil i Juvenil de l’Hospital Fundació Hospitalàries Martorell |
16 d’abril de 2026 |
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.