La circulació de vehicles ha crescut en totes les carreteres de l’illa, en algun cas fins a un 26%, com a Cala Saona, i només es registra l’excepció del tram entre es Pujols i ses Salines, on s’ha reduït un 4% la intensitat mitjana diària del trànsit.
Són dades que s’extreuen de l’informe de mobilitat que ha realitzat el Consell entre els dies 3 i 15 d’agost de 2017, quan es registra una major demanda de la xarxa viària.
D’acord amb aquestes xifres, els augments van del 2 al 26% segons la via. El increment més gran, amb un 26%, s’ha registrat, com dèiem, a la carretera de Cala Saona, seguida de la via que va a la Mola, la PM-820, on el creixement arriba al 23%.
En canvi s’han registrat creixements més moderats a les carreteres de la Savina amb un 5%, Es Pujols amb un 2% i Sant Ferran amb un 7%.
En aquestes dades s’ha computat, tant el trànsit de cotxes i motos, com d’usuaris d’autobusos, taxis i bicicletes i reflecteixen que la pressió de vehicles ha augmentat considerablement des de l’anterior estudi realitzat l’any 2009.
De fet, l’any passat, la població de Formentera va créixer un 8% i el nombre de vehicles censats ho va fer en un 3,5%. Si es té en compte l’estimació que, a més, circulen per l’illa 8.000 motos de lloguer i 2.000 cotxes, la mitjana de vehicles per cada mil habitants se situa en 675, molt per sobre de la mitjana estatal que és de 479 vehicles per cada mil habitants.




