TOP

Comença el judici per l’enfonsament del Don Pedro sense el principal testimoni

El judici durarà fins divendres però podria ser declarat nul si no es presenta el testimoni clau i qui pot resoldre què va passar: qui llavors era el primer oficial. De moment no hi ha constància de si compareixerà o no, però el que és clar és que l’absència del seu testimoni podria anul·lar tot el procés.
Ahir, en la primera jornada del judici el capità i el segon oficial es culparen mútuament dels fets que tengueren lloc l’11 de juliol de 2007 i que portaren al vaixell d’Iscomar, de 110 metres d’eslora, a xocar contra l’illot dels Daus, a la bocana del port d’Eivissa. En el buc viatjaven 18 persones, entre tripulants i passatgers que anaven rumb a València.
En l’enfonsament es vessaren unes 150 tones de fuel que van anar a parar, gairebé en la seva totalitat, a platja d’en Bossa, Figueretes, Talamanca i els ports esportius de Vila.

DE moment, es coneix que la versió del capità és que el segon oficial era qui comandava el timó en el moment del xoc. El segon oficial per la seva banda, argumenta que el capità li va ordenar canviar la direcció i qui va augmentar la velocitat fins a assolir els 7 nusos. Així el segon oficial assegura que amb aquests factors, no va tenir temps a reaccionar quan va veure la possibilitat de xocar.
Cal mencionar que l’informe de la Comissió Permanent d’Investigació de Sinistres Marítims assegurà el 2009 que l’origen de l’accident fou el rumb incorrecte de navegació que va prendre el Don Pedro. Així, el buc enfilà rumb a Mallorca tot just sortir de la bocana del port quan havia d’anar cap a València.

Fiscalia demana el sobreseïment del cas, perquè no ha observat indicis de delicte contra el medi ambient, però l’acusació particular, formada per un total de 20 empreses, demanen indemnitzacions per més de 2,2 milions d’euros i multes de 9.600 euros pels dos acusats.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES