EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Consuelo Ordoñez, germana de Gregorio Ordoñez, assassinat per ETA el 1995

Consuelo Ordóñez, germana d’assassinat per ETA: “Díaz Ayuso ens ha faltat el respecte a les víctimes”

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 1
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 1

Consuelo Ordoñez, va néixer amb el seu germà Gregorio, a Caracas, Veneçuela, filla d’una família humil. Els seus pares treballaven de xofer i en el servei domèstic. Des d’allà es van mudar al País Basc.
Ella, és coneguda tristament, per se la germana, precisament, d’en Gregorio Ordoñez, regidor del Partit Popular a Sant Sebastià assassinat fa recentment vint-i-vuit anys, mentre menjava a la Cepa, un local de la part vella de la capital guipuscoana. Gregorio s’havia involucrat en política des de molt jove, i ja fou elegit regidor a l’ajuntament amb vint-i-cinc anys, l’any 83. Després repetiria diverses legislatures i el 90 seria escollit diputat al Parlament basc. La seva carrera i les vides dels seus familiars, també la del seu fill de només dos anys, foren truncades per les pistoles dels etarres Valentin Lasarte i Garcia Gaztelu ‘Txapote’, que el van matar, en un punt d’inflexió en democràcia en posar en la diana a càrrecs polítics escollits democràticament en les institucions.

Des de llavors, aquesta treballadora de l’àmbit de la justícia, va dedicar la seva vida a la memòria i drets de les víctimes, havent, fins i tot, de marxar del País Basc per les amenaces que patia. Actualment presideix l’associació de víctimes COVITE i des de les xarxes i des de totes les plataformes que se li ofereixen, advoca pel record, dignificació i la reparació de les víctimes, siguin d’ETA, del GAL, del GRAPO o de l’ultradreta.

Recentment, ha denunciat l’eslògan “que les vote Txapote’, com a indignant -ens comenta que li ha dolgut especialment que l’entomés la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso.-
En l’entrevista ens parla del seu germà, del qui diu “sabia que el matarien”, també del seu procés de dol després d’aquella pèrdua -“vaig desterrar l’odi el mateix any de l’assassinat del meu germà”-, i del final d’ETA, del que afirma que “el preu de la pau l’hem pagat les víctimes”.

 

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Articles relacionats

Articles relacionats

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!