L’interior de la Residència. Arxiu Córdoba exigeix la compareixença del president Portas sobre la Residència
El diputat i conseller no adscrit Llorenç Córdoba ha reclamat avui en un comunicat “l’assumpció immediata de responsabilitats polítiques davant les greus deficiències detectades per la Inspecció de Treball en la Residència i Centre de Dia de Formentera, que posen en risc la vida, la integritat i la dignitat tant dels residents com del personal que treballa en el centre”. Córdoba es refereix a la informació difosa per UGT, que posteriorment ha estat desmentida pel Consell de Formentera.
Córdoba demana la compareixença del president
“Per la gravetat de l’ocorregut”, ha exigit que “el president del Consell Insular de Formentera [Óscar Portas] comparegui públicament per a explicar què ha passat, quines mesures s’han pres i quines responsabilitats es depuraran”. “El president no pot continuar amagat darrere de la seva consellera. Ha de donar la cara davant la ciutadania perquè aquest assumpte afecta directament la seguretat de les persones majors de Formentera”, ha insistit.
A més, el conseller ha sol·licitat “l’assumpció de responsabilitats polítiques en tots els nivells implicats i la posada en marxa d’un pla de xoc urgent” que inclogui:
– Auditoria completa de seguretat i manteniment de l’edifici.
– Revisió immediata de totes les instal·lacions i equips contra incendis.
– Reforç del personal i revisió dels quadrants de torns.
– Avaluació externa de les condicions laborals i assistencials.
– Consell de participació amb famílies i treballadors per al seguiment de les mesures.
“Una sola negligència pot costar vides”
El conseller exposa que, segons el sindicat “la inspecció ha constatat portes d’emergència tancades, extintors caducats, falta de formació en prevenció de riscos laborals, absència de planificació en seguretat i desorganització en els torns del personal”. “Són fets d’una gravetat extrema, especialment en un espai on viuen persones majors i dependents. Una sola negligència pot costar vides”, ha advertit Córdoba.
El diputat ha recordat en el comunicat que UGT ja havia denunciat aquestes deficiències fa mesos, i que “els consellers de l’oposició portem gairebé un any demanant explicacions i reclamant solucions”. “Tot han estat excuses, silencis i mentides, mentre el problema s’agreujava. No és una fallada puntual, sinó un problema estructural, fruit d’una mala gestió sostinguda que ha deixat al centre sense recursos ni direcció clara”, ha afirmat.
“Una situació insostenible per a usuaris i treballadors”
“Els professionals que cuiden els nostres majors treballen amb mitjans insuficients i sense les garanties mínimes de seguretat. Això no sols compromet la seva salut laboral, sinó també la qualitat assistencial que reben els usuaris”, ha assenyalat Córdoba. “Els treballadors i els residents no es mereixen aquest tracte per part del Consell. No pot ser que les persones que més necessiten atenció i cura visquin en condicions de risc i amb una administració que mira cap a un altre costat”, ha agregat.
El conseller opositor ha subratllat que la situació de la residència “no és un cas aïllat, sinó el reflex d’un sistema mal gestionat i sense lideratge polític”, i ha afegit que “la consellera de Benestar Social, Sra. Costa, no ha estat capaç de solucionar un problema que ella mateixa va provocar amb la seva manera de dirigir l’àrea”.
“El benestar de les persones majors no admet demores ni justificacions polítiques. Quan hi ha vides en joc, no caben els discursos, només l’acció i la rendició de comptes”, ha conclòs Córdoba.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.








