
Córdoba proposa que el Consell obri una “bústia” amb resposta obligatòria en 20 dies
El conseller i expresident insular, Llorenç Córdoba, presentarà al pròxim ple ordinari del mes d’agost una proposta per crear una “bústia” ciutadana de queixes i suggeriments. L’objectiu és establir un mecanisme àgil i transparent que garanteixi una resposta obligatòria a la ciutadania en un termini màxim de 20 dies naturals, assenyala en un comunicat.
Córdoba ha explicat que aquesta iniciativa sorgeix de les demandes dels mateixos veïns i veïnes: “Són molts els ciutadans que m’han traslladat la seva frustració quan registren un escrit o una sol·licitud i no reben resposta. Aquesta situació genera desconfiança i allunya la gent de la institució. Els veïns mereixen respostes i aquesta proposta vol garantir-les”.
Atenció presencial, plataforma digital i aplicació mòbil
La iniciativa contempla la creació d’una plataforma digital, que inclouria una aplicació mòbil, així com un punt físic d’atenció per a aquelles persones que prefereixin fer el tràmit presencialment. El sistema permetrà fer un seguiment de cada comunicació i publicarà mensualment un resum de les temàtiques més destacades, sempre respectant la protecció de dades personals.
Segons ha remarcat el conseller, la “bústia” no pretén duplicar canals ja existents, com l’OAC i l’OVAC, sinó complementar-los i millorar-ne l’eficàcia: “Es tracta d’oferir una eina senzilla, propera i fiable, que reforci la confiança entre la ciutadania i el Consell. Aquesta proposta és transversal i positiva, i serà útil independentment de qui governi”.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.