TOP
David Bueno Torrens, doctor en biologia, investigador i professor de genètica; a Ràdio Illa.

David Bueno Torrens, doctor en biologia i investigador: “Les emocions són clau per aprendre”

Al ‘De Far a Far de Ràdio Illa, hem entrevistat en David Bueno Torrens, doctor en biologia i investigador de la Universitat de Barcelona sobre Genètica biomèdica, evolutiva i del desenvolupament. És professor de genètica i també ha estat investigador de la Universitat d’Oxford i ha realitzat estades a diverses universitats i centres europeus i estatunidencs. Ha estat a la nostra illa impartint, al cinema, una xerrada amb el títol ‘Aprendre de la incertesa: què ens aporta la neuroeducació?’.

Aprenentatge

Bueno ha explicat que a través de la neurociència es poden entendre i aplicar mètodes per millorar l’aprenentatge. Tot i això, el doctor ha assenyalat que la neurociència està fent el que ja feia la pedagogia fa temps, i que neurociència no la substitueix sinó que la complementa. D’aquesta manera, ha exposat que està demostrat que el vincle amb les famílies i els referents adults facilita l’aprenentatge, també la implicació d’emocions positives i de la motivació.

Exàmens i nous mètodes educatius

En aquest sentit, preguntat sobre si cal reforçar l’aprenentatge a través del joc i si és necessari eliminar els exàmens, Bueno Torrens ha matisat que no s’hauria de portar a l’extrem i ha considerat necessària la memorització i els mètodes clàssics però implicant-hi els alumnes i buscant la manera de fer-ho perquè sigui amè i motivador.

Quant als exàmens, ha destacat que sí que calen per avaluar les competències adquirides pels alumnes, però que a primària no s’haurien de posar notes, sinó valorar el progrés en general.

 Genètica

Sobre si la genètica determina la personalitat o la persona que som, l’expert ha afirmat que no, però ha reconegut que determina tendències de les persones i influeix en un grau elevat. A més a més, amb l’investigador hem parlat de la teoria de les múltiples intel·ligències.

David Bueno ha afirmat que no existeixen múltiples intel·ligències, sinó una intel·ligència amb múltiples amb diverses facetes.

Sobre l’ús de pantalles, segons el biòleg està demostrat que afecten el desenvolupament dels infants i adolescents i defensa que el joc clàssic és el millor per aprendre.

Podeu escoltar l’entrevista sencera a continuació:

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES