TOP
L’aturada s’estendrà des d’aquest dimarts a les 23 h, fins al dilluns 1 d’abril, també a les 23 h.

El Consell assumirà part de les reclamacions econòmiques de Prezero

La Junta de Govern del Consell ha aprovat aquest migdia els informes jurídics referents a les dues reclamacions econòmiques que realitza l’empresa Prezero presentades al maig i juny de 2023, abans de posar en funcionament la nova contracta de residus.

Reclamació per prestar el servei de forma forçada
D’una banda, es reclama una quantitat econòmica per haver estat prestant el servei de forma forçada després d’haver-se acabat l’anterior contracta des de 2020, moment en què el Ple de la corporació va aprovar continuar el servei fins a la nova licitació fins a la signatura del nou contracte, el juny del 2023.

“Aquesta és una partida que, des d’un principi, ja li vàrem dir a l’empresa que des del Consell per descomptat que assumiríem”, ha explicat la consellera de Gestió Ambiental, Verónica Castelló. “Ara queda que els serveis tècnics de l’àrea determinin la quantia concreta segons el que es preveu en l’informe jurídic i com hem acordat en la Junta de Govern”.

Cinc milions per a reequilibri econòmic per un any de retard
D’altra banda, hi ha la reclamació del reequilibri econòmic de la nova contracta “amb el qual ens venen a demanar uns cinc milions d’euros per a cobrir despeses a causa del retard d’un any amb què es va adjudicar la licitació, i presenten diverses partides, com són la maquinària i el combustible, interessos de préstecs i costos de prestació del nou servei entre els quals es troba una pujada salarial dels treballadors que oscil·la entre el 5 i el 4% segons l’any”, ha assenyalat Castelló, que ha matisat que “el cost del personal es deriva de la signatura d’un conveni entre l’empresa Prezero amb els treballadors, ja que aquest estava caducat des d’agost de 2022, i des de l’empresa s’assegura que el varen signar forçats per l’anterior equip de Govern enfront d’una possible vaga laboral dels treballadors, i que, per això es varen comprometre a assumir la pujada salarial. A més, en el conveni s’ha condicionat el pagament als treballadors segons el que contesti el Consell a les seves reclamacions, una altra herència rebuda de l’anterior equip de govern perquè es va produir dies abans de fer el canvi”.

Costos disgregats
Respecte d’aquesta reclamació, s’ha disgregat cadascun dels costos i s’han proposat les solucions jurídiques per assumir-los. Pel que fa als costos de maquinària i els interessos dels préstecs, s’acorda indemnitzar-los segons els càlculs tècnics. Quant a les despeses de personal i de gasoil, entre altres, se suggereix aplicar la fórmula de revisió de preus prevista als plecs. Quant als costos de lloguer de maquinària per prestar al servei, es desestimen, ja que als plecs que regeixen el contracte es considera que són a càrrec de la nova contractista, que s’obliga a prestar el servei.

Quant al cost de personal, la consellera ha puntualitzat que “després de vuit mesos de contínues reunions i converses amb l’empresa Prezero i amb els representants dels treballadors, ja els hem avançat que assumirem una part del cost laboral d’acord el que conclouen els informes”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES