Cristina Costa i Amada Marcos. El Consell recorre al Govern per millorar la gestió i cobrir baixes a la Residència
La consellera de Benestar Social, Cristina Costa, i la directora de la Residència, Amada Marcos, han comparegut davant la premsa per explicar que aquest equipament ha viscut darrerament “moments complexos” i que s’han “comès errors”. Després d’un any en què la Residència ha tengut tres directors diferents, un conflicte obert amb el personal sociosanitari per les condicions laborals, i una visita de la Inspecció de Treball, Costa ha anunciat que s’ha posat en contacte amb la Fundació de la Dependència del Govern balear.
L’objectiu és conèixer el seu model de gestió i explorar vies de col·laboració, que permetin, entre altres, que personal d’altres residències vengui a fer feina a la de Formentera “en moments puntuals”. De fet, actualment la Residència passa per un moment delicat pel que fa a la disponibilitat de personal, perquè cinc de les 14 auxiliars sociosanitàries es troben de baixa mèdica.
Motius de les baixes
En aquest capítol, Costa ha declarat que s’ha demanat al servei de Riscos Laborals que analitzi les causes de les baixes laborals actuals: “Volem conèixer els motius reals d’aquestes baixes i actuar amb transparència i responsabilitat. Volem saber si són per càrrega física o mental i poder buscar alternatives”, ha afegit la consellera, que ha assegurat que tot i aquesta situació laboral s’han cobert tots els torns.
Preguntada sobre la possibilitat de tornar a l’organització de torns anterior, amb jornades de dotze hores seguides, una demanda d’almenys part del personal, Costa s’ha mostrat taxativa: “Si ara, amb set hores diàries tenc, tantes baixes, què passaria amb dotze [hores]?”
D’altra banda, la consellera ha indicat que ja ha tornat de vacances una de les dos infermeres i que l’altra continua amb una baixa de llarga durada. Per això, s’ha obert una convocatòria per cobrir aquesta segona plaça. Costa ha avançat que demà es portaran a terme les entrevistes als dos aspirants que s’han presentat per aquest lloc de feina.
Increment de la seguretat
Pel que fa a la sortida sense supervisió d’una usuària amb patologia mental, Costa ha recordat que en les darreres setmanes “s’han pres mesures immediates per reforçar la seguretat i l’atenció”, com ara la millora del sistema de videovigilància i la revisió completa de l’equipament de seguretat. A més, s’han adquirit polseres de geolocalització per als usuaris que ho requereixin i s’han instal·lat sensors de moviment amb avís sonor a les portes d’emergència i principal de la Residència.
Consell de Participació de la Residència
La titular de Benestar Social també ha avançat que, abans de final de mes, es convocarà el Consell de Participació de la Residència, en què famílies, personal i direcció tendran veu per plantejar millores i fer seguiment de les actuacions, tal com reclamà la passada setmana el PSOE. A més, la consellera també es reunirà amb els diferents sindicats per analitzar conjuntament com continuar millorant les condicions laborals i la gestió interna.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.








