EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia

El Govern condemna l’LGTBIfòbia i destina 590.000 euros a projectes contra la discriminació, amb suport a entitats de Formentera

Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 61
Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 61

La Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència ha reiterat aquest 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia, el seu “compromís ferm davant qualsevol forma d’odi i agressió per motius d’orientació sexual”, i ha fet una crida a la “tolerància zero davant els delictes d’odi”.

Segons ha informat el Govern balear en una nota de premsa, l’Executiu autonòmic “seguirà treballant per prevenir, detectar i erradicar qualsevol forma de discriminació o violència per motius d’orientació sexual”, alhora que ha recordat “la importància de denunciar aquestes conductes”.

Suport a entitats de Formentera

Dins la convocatòria de subvencions per als anys 2025 i 2026, el Govern ha destinat un total de 590.000 euros a projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere i per combatre l’LGTBIfòbia.

Entre les entitats beneficiàries hi figuren dues associacions de Formentera: el Club esportiu d’Escalada Formentera i Sa Clau de s’Armari, que desenvoluparan projectes vinculats a la sensibilització, la inclusió i la defensa dels drets del col·lectiu LGTBI.

La convocatòria també inclou iniciatives impulsades per entitats de la resta de les Illes, com La Lioparda Teatre, Filosa Associació, Fundació Estel de Llevant Salut Mental, Creu Roja Espanyola, Ben Amics Associació LGTBI de les Illes Balears, Associació Sa Xarxa Cinema i Associació Acirkaos.

Increment del pressupost

El Govern destaca que els 295.000 euros anuals destinats a aquesta línia d’ajuts representen “un increment del 195 % respecte a la convocatòria de 2023”, quan la partida era de 100.000 euros.

La convocatòria contempla actuacions com activitats formatives en diversitat sexual i de gènere, accions de recerca i sensibilització, així com projectes destinats a facilitar la incorporació de mesures de responsabilitat social en polítiques LGTBI.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!