EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
El Govern ha llençat noves ajudes per a autònoms.

El Govern crea les ajudes Quota Zero per a persones treballadores autònomes el 2026

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 93
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 93

La Conselleria balear d’Empresa, Autònoms i Energia destinarà 1.590.000 euros en 2026 a una nova convocatòria d’ajudes Quota Zero per a compensar les despeses de cotització de les persones que iniciïn una activitat com a treballadores autònomes a les Illes Balears. La mesura permetrà cobrir fins a tres anys de quotes a la Seguretat Social per a afavorir l’emprenedoria i la consolidació de nous projectes empresarials.

Concretament, aquestes ajudes subvencionen les quotes a la Seguretat Social reportades entre l’1 de març de 2024 i el 30 d’abril de 2026, d’acord amb les següents condicions:

  • El finançament del 100% de la quota reduïda durant els primers dotze mesos des de l’alta inicial en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA).
  • El finançament del 100% de la quota reduïda entre el mes tretzè i el vint-i-quatrè, sempre que els rendiments nets anuals de la persona sol·licitant siguin inferiors al salari mínim interprofessional.
  • El finançament del 50% de les quotes corresponents al tercer any de cotització, entre el mes vint-i-cinquè i el trenta-sisè, amb un màxim de 175 euros mensuals.

En el cas de les quotes corresponents al primer i segon any de cotització, l’ajuda cobrirà fins a un màxim equivalent a la quota reduïda estatal vigent en cada exercici. Per a les quotes corresponents a 2024 i 2025, aquest import serà de fins a 80 euros mensuals.

Requisits

Poden ser beneficiàries d’aquestes ajudes les persones físiques residents a les Illes Balears que hagin iniciat una activitat per compte propi i estiguin donades d’alta de manera ininterrompuda en el RETA, o en una mutualitat professional alternativa, fins a la data de presentació de la sol·licitud (cliqueu en aquest enllaç per accedir-hi).

També podran accedir a aquestes ajudes les persones que no haguessin estat donades d’alta com a autònomes en els dos anys immediatament anteriors a l’inici de l’activitat.

Així mateix, podran beneficiar-se de la convocatòria les persones treballadores autònomes de la mar incloses en el grup primer de cotització i les persones professionals col·legiades que cotitzen mitjançant mutualitats alternatives al RETA, sempre que resideixin i desenvolupin la seva activitat econòmica a les Illes Balears.

Terminis

El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert del 10 de maig al 10 de juny de 2026, tots dos inclosos, sempre que no s’esgoti prèviament el crèdit disponible.

Les ajudes es concediran per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds completes fins a esgotar el pressupost.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!