TOP
Óscar Portas a Ràdio Illa.

Els 119 aparcaments nous proposats a la Savina estaran repartits en cinc punts diferents

La proposta del Consell de Formentera a l’Autoritat Portuària de Balears (APB) per crear 119 places en superfície contempla intervencions en cinc punts del port de la Savina, segons ha detallat a Ràdio Illa el president insular, Óscar Portas.

La zona on es crearien més places, unes 70, seria en el polígon de la Marina, és a dir, el passeig que hi ha davant dels establiments Bahía i Bellavista, on antigament es podia estacionar. Segons Portas, es crearien aparcaments en bateria on hi ha actualment el carril bici, que es desplaçaria lleugerament en direcció a la mar. En l’altre extrem de la mateixa via, a la dàrsena de Llevant, també es crearien “entre 5 i 8 places” més, amb la reordenació dels llocs de càrrega i descàrrega, i que quedarien ubicades prop de la Confraria de Pescadors.

En segon lloc, el Consell proposa destinar a estacionament la placeta que hi ha entre el carrer de s’Almadrava i el Polígon de la Mariana, just davant del CENF (Centre Esports Naùtics de Formentera). A més, se sol·licita a l’APB que en l’espai que quedarà després de l’enderrocament previst de l’edifici de l’antiga Confraria de Pescadors, s’aprofiti el solar resultant per fer un aparcament.

Finalment, Portas ha assenyalat que la zona de taxis i autobusos de vora de l’estació Marítima també es podria destinar a estacionament de vehicles durant els mesos de fora de la temporada turística.

El president ha declarat que espera que l’APB estudii aquesta proposta amb celeritat amb l’objectiu que, en cas que sigui acceptada, pugui materialitzar-se abans de la pròxima temporada turística.

Els patis dels CEIP Sant Ferran i Mestre Lluís Andreu

En l’àmbit educatiu, el president ha concretat que amb la signatura d’un conveni amb el Govern balear d’uns 600.000 euros el Consell impulsarà, durant les pròximes vacances d’estiu, dos intervenció en els patis dels centres de Primària i Infantil de Sant Francesc i Sant Ferran.

D’una banda, en el CEIP Mestre Lluís Andreu, el Consell ja té el projecte preparat per unificar i canviar el paviment del pati de l’edifici de dalt, una actuació que contempla també la instal·lació de porteries i cistelles de bàsquet.

D’altra banda, s’instal·laran ombres fixes al pati del CEIP Sant Ferran. Ara bé, com que la intervenció es farà a l’estiu, per al curs present, quan s’aproximin els mesos de calor, està previst que el Consell torni a instal·lar provisionalment un envelat que doni ombra al pati.

El pressupost insular, en el Ple del pròxim dijous

Pel que fa als comptes insulars de 2026, Portas ha assenyalat que l’equip de Govern de Sa Unió intentarà aprovar-los en el Ple ordinari de desembre, que se celebrarà el pròxim dijous 18. Els comptes s’han d’aprovar per majoria simple, de manera que l’executiu insular està obligat a comptar almenys amb l’abstenció de part de l’oposició. Segons Portas, s’han mantingut contactes amb GxF, PSOE i el conseller no adscrit Llorenç Córdoba. Ara bé, de moment, afirma Portas, només els dos partits de l’oposició han fet propostes per incloure en els comptes insulars.

Portas opina que no veu cap “obstacle” significatiu per aprovar els comptes i assegura que l’oposició està mantenint un “to bo” i mostrant “bona predisposició” en aquestes negociacions.

Primer semestre de 2026: concurs d’idees per al nou Espai Cultual de Sant Ferran

Finalment, Portas ha destacat que el Consell espera convocar el concurs d’idees per al Centre Cultural de Sant Ferran en el primer semestre de 2026. El president ha indicat que “està a punt” la signatura del conveni perquè el Col·legi d’Arquitectes de les Illes Balears assessori al Consell per a fer el plec de condicions del concurs. En tot cas, Portas ha recordat que es tracta d’una inversió “molt forta” per a la qual encara s’ha de buscar finançament.

El cap insular ha exposat que l’espai, d’uns 6.000 m², estarà pensat “per a tota la ciutadania de Formentera” i no només acollirà infraestructures culturals. Així, hauria d’incloure un centre cultural amb un possible auditori, dependències del Consell, el centre de majors, un parc infantil, l’Escola Municipal de Música i Dansa i l’extensió de Formentera del Conservatori, l’arxiu i un aparcament soterrat, entre altres.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES