
Formentera participa en el projecte “Iberlleu” per formentar la cessió i la compra de negocis en funcionament
Formentera forma part del programa ‘Iberlleu’, que té com a objectiu el fomentar i preservar els negocis locals de les Illes a través de la cessió o compra de negocis en funcionament.
21 municipis
Des de l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADR Balears) informen que es treballa de forma conjunta amb els ajuntaments per poder fer front a les peticions dels usuaris d’arreu de les Illes Balears. De moment, ja s’hi han adherit 21 municipis: Alcúdia, Binissalem, Capdepera, Calvià, Esporles, Llucmajor, Manacor, Muro, Pollença, Santa Maria del Camí, Consell, Santanyí, Palma, Ciutadella, es Mercadal, Ferreries, Maó, Eivissa, Sant Antoni de Portmany, Santa Eulària des Riu i Formentera.
188 usuaris
Segons informa el Govern, el programa “Ibrelleu” ha atès un total de 188 usuaris entre el 2024 i el primer semestre de 2025. El projecte, impulsat per l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADR Balears) de la Conselleria d’Empresa, Autònoms i Energia, té com a objectiu evitar el tancament de negocis viables per falta de relleu empresarial. Durant els primers sis mesos d’aquest any, “Ibrelleu” ha assistit a 52 persones, de les quals un 67 % són cedents, és a dir, propietaris que volen cedir el seu negoci per diferents motius. La resta, un 33 %, són persones emprenedores que opten per una empresa en funcionament per iniciar el projecte. A més, l’administraició autonòmica destaca que durant aquest temps un total de cinc empreses s’han cedit gràcies a aquest projecte.
‘Marketplace’
El programa compta amb un mercat web (marketplace) en què es poden trobar tots els negocis que se cedeixen. Aquesta plataforma facilita la recerca de negocis disponibles per cedir. Actualment, compta amb un total de 24 anuncis que ofereixen informació essencial de cada comerç.
Assessorament
A més, segons comuniquen des de l’executiu balear “Ibrelleu” ofereix un servei d’assessorament personalitzat, neutral i gratuït tant per a la persona cedent com per a l’emprenedora. Aquest suport inclou la valoració de l’empresa, la publicació de l’anunci en el mercat web, l’acompanyament en les negociacions i la redacció de la documentació legal necessària en el procés de compravenda.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.