EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Executiva de GxF. Arxiu

Gent x Formentera denuncia que l’Estat continua discriminant les illes

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 12
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 12

Gent per Formentera ha fet públic avui en una nota el seu “profund malestar i decepció amb la pobra inversió prevista per a les Illes Balears” en el Projecte de llei dels pressupostos per 2021 aprovat dies enrere pel Consell de Ministres. Des de la formació insularista es recorda que Madrid preveu invertir a la nostra comunitat 201,65 milions d’euros, uns 175 euros per habitant, quan la mitjana estatal és de 257 per ciutadà, i que aquesta “minsa” dotació pressupostària “dilatarà encara més el desplegament del Règim Especial de les Illes Balears, REIB, eludint una vegada més, els compromisos del Govern de l’Estat envers les illes”.

Discriminació històrica
Des de GxF es destaca la necessitat que l’Estat garanteixi “inversions orientades a pal·liar els costos de la insularitat, fomentar la diversificació del model econòmic, així com fomentar la transició energètica i reduir els impactes sobre el medi ambient i el territori”, alhora que es denuncia que la discriminació històrica del Govern Central envers Balears i Formentera “resulta enguany més sagnant, en una conjuntura en què la crisi econòmica ha colpejat durament les nostres Illes”.

Incapacitat de socialistes i populars 
El partit liderat per Susana Labrador insisteix en la necessitat de polítiques insularistes a les illes, ja que es torna a evidenciar “la incapacitat de les franquícies de PSOE i PP de fer valer a Madrid les necessitats dels nostres territoris”. Així mateix, incideixen en què “per fer front als grans reptes de transformació social, econòmica i política que ens esperen davant l’actual crisi, cal comptar amb el factor de correcció de les polítiques des de i per a Formentera, i aquesta és l’aportació crucial que realitza Gent x Formentera a la seva activitat diària, com a partit i des de les institucions en què tenim representació”.
Finalment, GxF es compromet a reclamar l’atenció de l’estat i a continuar treballant per a “exigir el que li correspon a Formentera i que aquestes inversions, tot i ser tan precàries, arribin i es materialitzin també a casa nostra”.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!