TOP
Sis de Suïssa Imatge d’una manifestació en suport a les ‘Sis de Suïssa’ de la CNT.

Hermínia González, de ‘Sofitu’: “La condemna de les ‘sis de La Suïssa’ té una intenció exemplaritzant”

Avui al ‘De Far a Far’ de Ràdio Illa hem parlat amb Hermínia González, portaveu de ‘Sofitu‘ el grup de suport a les sis de Suïssa, sis sindicalistes de la CNT condemnades el 2021 a tres anys i mig de presó per protestes laborals davant la pastisseria La Suïssa de Gijón, arran de la denúncia d’una treballadora embarassada per assetjament i vulneració de drets el 2017.

Les sis, una de les quals és aquesta treballadora, van ingressar a la presó de Villabona el 10 de juliol de 2025, però el 18 de juliol van obtenir el tercer grau penitenciari mentre es tramita una petició d’indult al Congrés, impulsada per diversos partits i sindicats que denuncien la criminalització de l’acció sindical.

Segons Hermínia González, aquesta condemna és exemplaritzant i té l’objectiu d’infondre por en els moviments socials. En aquest sentit, l’entrevistada ha assenyalat que les protestes que es van dur a terme davant la pastisseria tenien l’autorització pertinent i que de les sis persones que han estat condemnades, la treballadora de ‘La Suïssa’ ni tan sols hi va participar mentre que les altres només havien realitzat accions com parlar amb un megàfon i portar pancartes.

D’altra banda, n’Hermínia ha afirmat que el jutge va tirar enrere les diverses reclamacions de les imputades per delictes de desordre públic i obstrucció a la justícia i va desestimar les demandes relacionades amb la situació laboral de la treballadora. Segons ens ha explicat Hermínia, la sentència, a més, al·lega que l’establiment ha tancat per les protestes relacionades amb aquest cas, quan en realitat ja presentava problemes de solvència i estava en venda. Finalment, la portaveu de ‘Sofitu’ s’ha mostrat satisfeta amb el suport rebut per la societat i confia que les sis de Suïssa aconsegueixin l’indult.

Podeu escoltar l’entrevista sencera a continuació:

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES