Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
José María Prats, exmilitar, als estudis de Ràdio Illa.
José María Prats, exmilitar, als estudis de Ràdio Illa.

José Maria Prats, exmilitar: «Vara de Rey va aconseguir endarrerir l’exèrcit americà amb només 527 homes»

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 79
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 79

Avui al ‘De Far a Far’ de Ràdio Illa, hem entrevistat en José María Prats, oficial retirat de la marina espanyola, per parlar d’un esdeveniment històric i èpic protagonitzat per Joaquín Vara de Rey, personatge que dona nom al famós passeig que hi ha a la nostra illa veïna.

Ens hem situat amb el nostre convidat al Caney, un petit poble fortificat a l’est de Santiago de Cuba que el juliol de 1898 tenia un gran valor estratègic, ja que controlava un encreuament de camins i l’aigua potable de la ciutat.

Només 527 homes

Segons el relat de José María Prats, Joaquín Vara de Rey, general espanyol nascut a Eivissa, va ser destinat per defensar el Caney amb només 527 homes, en el marc de la guerra hispana-estatunidenca de 1898, un conflicte entre Espanya i els Estats Units que va sorgir principalment per la independència de Cuba i el control de les colònies espanyoles.

La força de la moral

Tot i disposar dels recursos mínims, Prats ha assenyalat que Vara de Rey va aconseguir resistir l’atac americà, que tenia a la seva disposició més de 6.000 homes, a part de tecnologia militar; i va endarrerir l’avanç de l’enemic durant hores. La clau, segons l’exmilitar, estar a primera línia del combat i aixecar la moral dels soldats.

Heroi de guerra

Finalment, el mlitar eivissenc va morir, però fins i tot els seus adversaris americans el van definir com un heroi i el van enterrar amb honors. Arran d’això, a Eivissa li va fer un monument i ara el cos de Vara de Rey descansa al Mausoleu dels Herois de la Guerra de Cuba i Filipines, situat al Cementiri de l’Almudena de Madrid.

Podeu escoltar l’entrevista sencera a continuació:

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!