La Penya Barcelonista de Formentera ha convocat una Assemblea General Extraordinària el pròxim 31 de març al Blue Bar amb l’objectiu de renovar la junta directiva i donar un nou impuls a l’entitat, que en els darrers anys ha perdut activitat.
La trobada tendrà lloc a les 18.30 h en primera convocatòria i a les 19.00 h en segona, i inclourà, entre altres punts, l’aprovació dels comptes, la dimissió de l’actual junta i l’obertura del procés per elegir una nova directiva.
El president actual, Xavi Guasch, ha explicat que aquesta assemblea arriba en un moment clau per a la penya:
“És important donar-li un relleu i un nou impuls, perquè en els darrers anys ha estat una mica aturada”.
Una entitat amb 40 anys d’història
La Penya Barcelonista de Formentera es va fundar el 8 d’octubre de 1986 i compta actualment amb uns 220 socis, una xifra destacada per a una associació a l’illa.
Guasch ha reconegut que, tot i la trajectòria, l’entitat ha patit una certa davallada d’activitat en els darrers anys, especialment després de la pandèmia, que va frenar moltes iniciatives i trobades.
“Fa uns anys que estàvem una mica aturats, i la pandèmia ho va acabar de bloquejar tot”, ha assenyalat.
Relleu generacional i noves idees
Un dels principals objectius de l’assemblea és facilitar el relleu generacional i obrir la porta a noves propostes que permetin reactivar la penya.
La junta actual, que porta entre 15 i 16 anys al capdavant amb alguns canvis puntuals, ha decidit fer un pas al costat per donar entrada a gent amb idees renovades.
Segons Guasch, ja hi ha persones interessades a presentar candidatura:
“Hi ha gent amb ganes de fer coses noves i d’agafar les regnes de la penya”.
Recuperar l’activitat i els avantatges per als socis
Històricament, la penya ha estat un espai de trobada per als aficionats blaugrana a Formentera, amb activitats com sopars, viatges per veure partits o la gestió d’entrades.
Un dels atractius principals és la possibilitat d’accedir a entrades per a partits i finals, així com beneficis vinculats al FC Barcelona, com descomptes o accés a serveis oficials del club.
A més, la penya disposa de dos abonaments al Camp Nou, que es preveu recuperar una vegada finalitzin les obres de l’estadi.




