TOP
Seu del Consell de Formentera. Arxiu.

La Sindicatura detecta un ús excessiu de la subvenció directa i possibles fraccionaments de factures per part del Consell de Formentera

El darrer informe de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears ha detectat “incidències” en l’activitat subvencionadora i contractual del Consell de Formentera durant l’exercici 2020, relatiu a la passada legislatura, amb el govern insular de coalició de Gent per Formentera i el PSOE. Tot i això, l’informe de la Sindicatura, l’entitat independent que fiscalitza l’activitat econòmica de les administracions, precisa que “en els aspectes més significatius, [les subvencions i contractes es van concedir] d’acord amb la normativa legal aplicable.”

Subvencions directes
Sobre el primer capítol, l’informe assenyala que “l’assignació de subvencions directes suposa una excepció als principis generals de publicitat i concurrència, per la qual cosa s’ha de realitzar de forma restrictiva. Això no succeeix en el cas del Consell Insular de Formentera, atès que les subvencions directes, per un import de 521.000 euros, representen el 51,5% de l’activitat subvencionadora de l’exercici 2020”.
Per millorar aquesta activitat subvencionadora, la Sindicatura recomana, entre altres, “atorgar subvencions directes únicament en els casos en què estigui realment justificada la raó d’aconseguir els objectius mitjançant l’exclusió del principi de concurrència, i deixar-ho suficientment acreditat en l’expedient” així com “aplicar criteris de valoració homogenis a les sol·licituds de subvencions que compleixen els mateixos requisits”.

Contractes menors que superen el llindar establert
Pel que fa al segon capítol, l’informe exposa que “la relació de contractes menors del Consell de Formentera (…) inclou 21 creditors als quals s’han contractat obres, subministraments o serveis que superen el llindar dels contractes menors i que tenen objectes similars, per un import total de 506.000 euros”. Després d’analitzar aquests expedients, la Sindicatura ha detectat diverses incidències, entre les quals destaquen despeses que pretenen “respondre a una necessitat previsible de caràcter periòdic i recurrent en el temps, i, per tant, no s’ha de tramitar com un contracte menor”. Així mateix, també hi ha altres incidències, en aquest cas relacionades amb les demores de pagament: en tres expedients “consten factures que no s’han pagat en el termini legal”.

Possible fraccionament de contractes
D’altra banda, la Sindicatura de Comptes ha identificat despeses per “un import aproximat de 2.025.000 euros, en les quals no consta que s’hagin dut a terme els procediments establerts”. I afegeix: “Aquest incompliment deriva del fet que s’han detectat compres de béns i serveis per un import individual superior als límits establerts en la normativa per al contracte menor. Donada aquesta revisió, la Sindicatura de Comptes no pot descartar que dins aquest volum de contractes hi pugui haver fraccionaments” de contractes, cosa que prohibeix la llei.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES