TOP
La coordinadora de les jornades en una imatge de l’Àrea de Salut.

L’Àrea de Salut forma els docents davant de casos d’atenció sanitària

L’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera porta a terme aquesta setmana jornades de coordinació del Programa Cooreducasalud amb tots els centres escolars d’Eivissa i Formentera de manera telemàtica. L’objectiu és que el col·lectiu docent estigui preparat davant d’alguna situació que requereixi atenció sanitària.
Actualment, hi ha registrats més de mig miler de nens dins del Programa Cooreducasalud, que està coordinat per les conselleries de Salut i Educació per a l’atenció a nens i joves amb patologies cròniques. Aquesta xifra ha anat augmentant en els últims anys gràcies als programes formatius, entre ells ‘Alerta escolar’, que depenen de Cooreducasalud: el 2018 hi havia 29 nens, xifra que va augmentar fins als 60 el 2019, fins als 270 el 2020 i que s’ha situat als 540 alumnes per a aquest curs 2022-23.
L’equip d’infermers i infermeres de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera que oferirà la formació està compost per Mònica Yern, coordinadora de Cooreducasalud, a més de persones d’infermeria dels centres de salut.
Aquest grup de professionals aproparan als centres educatius i als docents pitiüsos, que estaran al càrrec de més de 20.000 alumnes, aquesta formació sanitària que permetrà el maneig de patologies cròniques que puguin donar lloc a una urgència vital, donaran eines per oferir primers auxilis, claus sobre com actuar davant d’una anafilaxi, davant d’una crisi asmàtica o diabètica, o en algun atac d’epilèpsia, a més de formar en reanimació cardiopulmonar bàsica (RCP).
“Amb aquesta reunió i la posterior formació a ‘Alerta escolar’ es pretén que els professors sàpiguen com actuar de forma ràpida i eficaç en cas de trobar-se davant d’una emergència fins que el SAMU061 acudeixi al centre. En definitiva, pretenem que les escoles siguin un espai segur”, segons Mònica Yern.
“En aquestes jornades formarem els docents en Protocols de Comunicació i Atenció dels nens, nenes i joves amb problemes de salut crònics als centres educatius, en Protocols d’actuació en lesions, ennuegament, epilèpsia, asma, al·lèrgia, diabetis i RCP (Reanimació Cardio-Pulmonar)”, conclou Yern.

Compartir

PROGRAMES