Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Catarroja, a València, inundada per la DANA. Foto: Manuel Pérez García y Estefanía Monerri Mínguez (CC).

Mariló Gradolí, Associació de Víctimes de la Dana: «Continuem reclamant veritat, justícia i reparació»

Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0
Per Jahmila_Radioilla
Comentaris: 0

Mariló Gradolí, presidenta de l’Associació de Víctimes de la Dana del 29 d’octubre de 2024 a València, ha reclamat a Ràdio Illa més mesures de prevenció davant els episodis climàtics extrems i responsabilitats polítiques per la gestió de la tragèdia, que va causar 233 morts al País Valencià.

Mapes de risc, infraestructures i canvi climàtic

Gradolí ha explicat que, després d’aquell episodi, s’han generalitzat algunes mesures preventives, com les alertes als telèfons mòbils, la suspensió d’activitats o les recomanacions de teletreball. Tot i això, ha defensat que cal revisar els mapes de risc d’inundació, adaptar les infraestructures i els sistemes d’alerta i tenir més en compte el canvi climàtic en la planificació territorial.

DANA Adam

La presidenta de l’associació ha assegurat que la dana Adam s’ha viscut amb «molta preocupació i molta por», encara que, segons ha valorat, els protocols d’emergència s’han aplicat amb més previsió. En canvi, considera que les responsabilitats polítiques per la gestió de la tragèdia de 2024 continuen sense resoldre’s.

Ajudes i infraestructures després de la DANA de 2024

Gradolí també ha assenyalat que, malgrat l’arribada de moltes ajudes econòmiques, encara hi ha infraestructures públiques i centres educatius pendents de reconstrucció. A més, ha reclamat suport psicològic col·lectiu per a les persones afectades i mesures que evitin que els treballadors hagin de triar entre la seva seguretat i l’obligació d’anar a treballar en situacions de risc. L’associació continua reclamant «veritat, justícia i reparació», així com responsabilitats polítiques i ètiques pels 233 morts de la dana.

Podeu escoltar l’entrevista a continuació:

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!