TOP
Instantània de la presentació. CIF

Presentat el Pla per a l’enfortiment del comerç de Formentera

L’àrea de Comerç va presentar ahir el Pla per a l’enfortiment del comerç de l’illa, “amb l’objectiu de preservar, dinamitzar i millorar el teixit comercial de Formentera”, tal com va anunciar la presidenta, Ana Juan, en la presentació d’ahir a la sala de plens davant una trentena de comerciants.

Mantenir i potenciar l’essència del comerç
En la presentació, la presidenta va estar acompanyada per Oriol Cesena, de la consultoria Focalizza, encarregada de l’elaboració del pla i especialitzada en el desenvolupament i la creació d’eines que contribueixen al desenvolupament de l’activitat comercial. Juan va recordar que l’elaboració i desenvolupament d’aquest pla “és un compromís de l’equip de govern que es va aprovar en el debat sobre l’estat de Formentera i que també recull les inquietuds i els suggeriments del sector comercial de l’illa. La finalitat principal és mantenir i potenciar l’essència del comerç de Formentera i per assolir aquest objectiu és fonamental la col·laboració pública i privada”.

Oriol Cesena va explicar que el pla s’estructura en un total de quatre línies estratègiques, onze programes específics i trenta-nou actuacions a desenvolupar en els pròxims anys a Formentera. “Els programes que es derivin d’aquestes línies han de ser prou concrets per ser operatius, però també han de resultar prou flexibles per permetre’n la revisió i adaptació a les possibles dinàmiques de transformació comercial que afectin l’illa”, va assenyalar.

Línies estratègiques
Concretament, es plantegen les següents línies estratègiques: impulsar la planificació de l’activitat comercial, amb programes específics per recuperar la imatge i el prestigi del sector als diferents nuclis urbans de Formentera; impulsar la competitivitat del comerç de l’illa i el seu teixit econòmic a través de l’impuls del comerç de proximitat, així com l’activació de serveis vinculats a la pràctica turística i d’estratègies que contribueixin a posicionar el producte local com un element clau del sector productiu. Altres objectius són el de preservar el model comercial de proximitat amb la generació de noves activitats econòmiques a l’illa, així com per generar un cert prestigi al teixit econòmic existent al llarg de l’any. I per últim, promoure i regular l’espai comercial. “La promoció i difusió del sector no només passa per la realització de campanyes de comunicació i promoció, sinó que recull un ampli ventall de subjectes relatius a la implicació de la ciutadania en el fet de comprar a l’illa, en la necessitat de construir un projecte comunicatiu que sigui capaç d’atreure els diferents segments de consumidors”, va assenyalar Oriol Cesena.

Compartir

PROGRAMES