Trasmapi diu que la limitació de vehicles podria provocar un increment de preus

Rafael Cardona, Director General de la naviliera, ha explicat a Ràdio Illa que la restricció de l’entrada de cotxes i motos a Formentera a partir de l’estiu de 2019 pot tenir repercussions pel que fa a l’oferta de la connectivitat marítima entre les Pitiüses: «Si la reducció [en el número de vehicles que entren a l’illa]és prou important, hi haurà dues conseqüències. D’una banda les navilieres ens hauríem de replantejar el model de vaixells i d’altra banda, no podem oblidar que quan hi ha una demanda molt superior a l’oferta, sempre repercuteix en el preu (…), l’exclusivitat sempre és cara».
A més, Cardona ha indicat que és conscient de l’estat de saturació que presenta la xarxa viària de Formentera, que ha comparat amb el d’Eivissa, i ha assenyalat que a parer seu, la mesura hauria d’incloure altres sectors com el de les empreses de lloguer de vehicles, com efectivament preveu el projecte.

Sense converses amb l’administració
Així mateix, Cardona ha assegurat que ni la seva empresa ni la patronal de les navilieres foren convidades a la sessió del Consell d’Entitats en què es presentà l’avantprojecte de llei que prepara el Govern en col·laboració amb el Consell. Per aquest motiu el directiu de Trasmapi espera que les administracions informin de la mesura i la consensuïn amb les navilieres pròximament.
Recordam que segons l’estudi elaborat pel Govern balear per abordar la limitació de vehicles a Formentera, durant els mesos d’hivern es registren per les carreteres poc menys de 10.000 trajectes diaris, comprenent cotxes, motos, camions o bicicletes. En canvi, en temporada estiuenca aquesta xifra es multiplica per 5 de manera que es comptabilitzen més de 50.000 trajectes per dia en els 38,5 km de la xarxa viària de Formentera.

About Author

Comments are closed.

background