TOP
El vot per correu es pot sol·licitar fins al dijous 18 de maig.

28M; com votar per correu

La campanya electoral de les eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig començarà la mitjanit d’avui dijous i finalitzarà el divendres 26 de maig.

Els electors som cridats a votar el diumenge 28 de manera presencial entre les 9 del matí i les 8 del vespre a les meses electorals situades a les tres escoles triades a la nostra illa; Mestre Lluís Andreu, Sant Ferran i el Pilar de la Mola.

Els electors tenim, també, l’opció de votar per correu. Per aquells que vulgueu votar en aquests comicis i no ho pugueu fer en la data i horari estipulats, o simplement preferiu fer-ho per correu, teniu aquesta opció fins al dijous de la setmana vinent, 18 de maig.

Tres passos
El procediment de vot per correu consta de 3 fases: El votant sol·licita el vot, telemàticament o presencialment a l’oficina de Correus, i Correus tramet a l’Institut Nacional d’Estadística – Oficina del Cens Electoral (INE-OCE) la sol·licitud. El segon pas és quan l’INE-OCE envia als electors la documentació per poder votar per correu. I finalment l’elector entrega el vot a Correus, qui lliura el vot a la mesa electoral corresponent el dia de les eleccions.

Cadascuna de les trameses es realitza a través d’enviaments certificats i urgents, sense cap cost per part del votant.

Demanar el vot per correu
Fins al 18 de maig, les persones que desitgeu votar heu d’enviar la sol·licitud de vot a l’Oficina del Cens Electoral. La sol·licitud es pot fer per via telemàtica, amb signatura/certificat electrònic reconegut, a través del web de Correus.

També es pot fer presencialment, entregant personalment el formulari imprès a l’oficina de correus de Sant Francesc. S’ha d’acreditar la identitat mitjançant el DNI, el passaport o el carnet de conduir. En tots tres casos, han de ser documents originals.

Només hi ha un únic cas en el qual una persona que no sigui la interessada pot cursar la sol·licitud de vot per correu en nom de la interessada. En cas de malaltia o incapacitat, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial, la persona que no sigui la interessada ha d’estar autoritzada per un document notarial o consular estès individualment.

El representant del votant o apoderat pot anar fins al dia 18, personalment, amb el seu DNI, el poder notarial i certificat mèdic, a qualsevol oficina de Correus, i lliurar la sol·licitud. El servei de notariat és totalment gratuït.

Rebre la documentació
Un cop sol·licitat el vot per correu, l’Oficina del Cens Electoral envia per correu certificat un sobre amb la documentació per poder votar al domicili que s’ha indicat a la sol·licitud no més tard del diumenge 21, un termini al qual cal afegir el temps que trigui el correu a arribar al domicili indicat a la sol·licitud.

El sobre conté el certificat d’inscripció al cens, una papereta de votació de les candidatures que es presenten a cadascuna de les eleccions convocades, un sobre o sobres de votació, un sobre adreçat a la presidència de la mesa en la qual us correspon votar, i un full explicatiu del procediment que s’ha de seguir.

El sol·licitant ha de rebre personalment aquesta documentació, amb l’acreditació prèvia de la identitat. Si no es troba a l’adreça assenyalada en l’imprès de sol·licitud, s’haurà d’adreçar en persona a l’oficina de correus corresponent.

Enviament del vot
Una volta s’hagi escollit la papereta de vot, aquesta s’introdueix al sobre de votació corresponent adreçat a la mesa electoral i es tanca. En cas de voler votar en blanc, no s’ha d’incloure cap papereta. Tot seguit, hem d’afegir al sobre gran el sobre o sobres de votació i el certificat al sobre dirigit a la mesa electoral.

Finalment, s’envia per correu certificat no més tard del dia 24. En aquest cas, no és necessari que el votant ho faci de forma presencial, ho pot delegar a una altra persona.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES