Telèfons del directe: (+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Accés a l'aeroport d'Eivissa. Foto: PhotoLanda

Diverses entitats d’Eivissa i Formentera s’adhereixen al manifest de l’IEE contra l’ampliació de l’aeroport

Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 126
Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 126

Diverses entitats de les Pitiüses s’han adherit al manifest impulsat per l’Institut d’Estudis Eivissencs (IEE), el GEN-GOB i Amics de la Terra contra el projecte d’ampliació de l’aeroport d’Eivissa. Segons han informat els promotors en una nota de premsa, l’objectiu de la iniciativa és “posar límits al creixement i evitar l’arribada de més turisme”.

Entre les organitzacions que han expressat el seu suport al manifest hi ha L’Aliança per l’Aigua, l’Associació de Joves d’Eivissa, Revista 078, Ibiza Preservation, Mal de Cap, Jesús en Transició, Salvem sa Badia, l’Associació de Productors d’Agricultura Ecològica d’Eivissa i Formentera (APAEEF) i l’Associació de Varietats Tradicionals d’Eivissa i Formentera.

Demanen el suport dels partits polítics

Els impulsors del manifest també s’han adreçat a tots els partits polítics amb representació a les Pitiüses per demanar-los que donin suport a la seva oposició a l’ampliació prevista per AENA.

Segons el text, aquest projecte “donaria peu a un creixement notable de la pressió humana, i de tota mena, a les nostres illes, i això va en contra del benestar de la població”, ja que consideren que “la pressió sobre el territori i els recursos naturals ha arribat als límits màxims que ens podem permetre”.

Crítiques a AENA

El manifest defensa que “quan una infraestructura s’amplia (en aquest cas l’aeroport, com a porta d’entrada a les Pitiüses), sempre duu com a conseqüència un creixement del seu ús”.

A més, les entitats lamenten que “AENA, l’empresa que gestiona centralitzadament els aeroports d’Espanya, no ha negociat ni amb les institucions d’Eivissa i Formentera, ni amb els agents econòmics, ni amb els agents socials, l’ampliació”.

Exigeixen la paralització del projecte

Per tot això, les entitats signants reclamen “la paralització del projecte d’ampliació de l’aeroport des Codolar” i demanen que “qualsevol acció que AENA pensi dur a terme a l’aeroport es negociï amb les institucions de les Illes Pitiüses i amb els seus agents econòmics i socials”.

Finalment, el manifest conclou que “sense aquesta negociació, qualsevol intervenció serà mancada de legitimitat”.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!