Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Consell de Formentera

El PSOE demana que el personal del Consell de Formentera cobri el mateix plus de residència que els empleats de l’Estat

Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 510
Per Ràdio Illa
Comentaris: 0
Visites 510

El Grup Socialista del Consell Insular de Formentera presentarà al Ple ordinari de juliol una moció perquè el Consell actualitzi la indemnització per residència del seu personal després de l’acord aprovat pel Govern d’Espanya que incrementa aquest complement per als empleats públics de l’Administració General de l’Estat destinats a les Illes Balears. La informació s’ha donat a conèixer a través d’una nota de premsa del PSOE.

La iniciativa planteja que el Consell adapti les retribucions del seu personal prenent com a referència les noves quanties aprovades per l’Estat i que, una vegada completats els tràmits jurídics, pressupostaris i administratius necessaris, l’actualització tengui efectes econòmics des de l’1 de juliol de 2026, la mateixa data prevista per al personal de l’Administració General de l’Estat.

Una qüestió d’equitat i de captació de professionals

Segons el Grup Socialista, aquesta proposta respon tant a una qüestió d’equitat com a la necessitat de garantir el bon funcionament dels serveis públics de Formentera.

En aquest sentit, recorda que l’illa pateix una realitat diferenciada marcada per “la triple insularitat, la dependència del transport marítim, l’absència d’aeroport i un dels costos de l’habitatge més elevats de l’Estat”, factors que, segons assenyala, dificulten la cobertura de places, afavoreixen la rotació de personal i compliquen la captació i fidelització de professionals qualificats.

El PSOE afirma que “no és acceptable que dos empleats públics que treballen a les mateixes Illes Balears percebin una indemnització per residència diferent només perquè depenen d’administracions distintes” i considera que “el Consell ha d’actuar amb rapidesa per evitar aquest greuge comparatiu i situar les condicions del seu personal al mateix nivell que les de l’Administració General de l’Estat”.

Referència al Reial decret

La moció recorda que l’article 8.2 del Reial decret 861/1986 estableix que les indemnitzacions per residència del personal al servei de les corporacions locals han de prendre com a referència les fixades per al personal de l’Administració General de l’Estat, motiu pel qual el Grup Socialista considera que hi ha “una base jurídica suficient” perquè el Consell impulsi aquesta actualització.

Per aquest motiu, la proposta insta els serveis jurídics, econòmics i de personal del Consell a elaborar “amb la màxima celeritat” els informes necessaris perquè la mesura es pugui aplicar amb totes les garanties legals.

A més, també demana que s’informi les organitzacions sindicals i tota la plantilla del calendari previst per implantar aquesta actualització.

Compromís polític

Finalment, el Grup Socialista reclama que el Consell assumeixi el compromís polític que “cap treballador o treballadora de la institució percebi una indemnització per residència inferior a la reconeguda al personal de l’Administració General de l’Estat destinat a les Illes Balears”.

La nota de premsa conclou assegurant que “garantir unes condicions laborals competitives és imprescindible per retenir talent, cobrir les vacants existents i assegurar que els serveis públics de Formentera puguin continuar oferint una atenció de qualitat a la ciutadania”.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!