Telèfons del directe:

(+34) 971 07 23 31 | (+34) 971 07 23 32

EN DIRECTE Obrir el reproductor en directe
Una operació d'embarcament de clients del xàrter nàutic en el pantalà de l'Escola de Vela, aquest estiu.

El Consell recorda que el pantalà del CENF està destinat a l’Escola de Vela i no és un punt d’embarcament comercial

Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 59
Per Radioilla
Comentaris: 0
Visites 59

El Consell Insular de Formentera ha emès un comunicat de premsa per aclarir que el pantalà del Centre d’Esports Nàutics de Formentera (CENF) té uns usos expressament regulats i no constitueix un punt d’embarcament i desembarcament de clients per a empreses de xàrter nàutic.

El comunicat contrasta amb les recents declaracions a Ràdio Illa d’Àlex Mestre, president de l’Associació d’Usuaris Professionals de l’Estany des Peix (AUPEP), en què ha afirmat que actualment es porta a terme l’ús d’aquest pantalà per efectuar els embarcaments i desembarcaments dels clients del xàrter nàutic.

En aquest sentit, cal recordar que el Ple insular del mes de juliol aprovà per unanimitat una proposició de Gent per Formentera relativa a reforçar la seguretat al pantalà de l’Escola Municipal de Vela. La formació promotora de la iniciativa denuncià que empreses de lloguer utilitzen aquesta infraestructura pública per embarcar clients, fet que genera situacions de risc durant les activitats de l’escola.

Consell: el Reglament del CENF és “clar” sobre l’ús del pantalà

El comunicat recorda que el Reglament d’ús i funcionament del CENF és clar respecte de la finalitat d’aquesta infraestructura. En concret, l’article 3 defineix el pantalà com l’espai de varada i amarrament de les embarcacions de l’Escola Municipal de Vela de Formentera.

L’article 5 estableix que només les persones usuàries poden fer ús de les instal·lacions i dels serveis adscrits al Centre. El mateix reglament regula també els supòsits en què altres activitats poden fer ús de les instal·lacions, subjectes a les corresponents condicions i autoritzacions.

Així mateix, l’article 6 estableix que el CENF té finalitats esportives, d’oci, d’ensenyament, d’entrenament, de competició, etc., i que altres activitats compatibles, incloses les relacionades amb turisme actiu, necessiten una autorització expressa prèvia del Consell.

A més, l’article 11 descriu els usos prohibits, com ara la realització d’activitats que posin en perill les persones usuàries, activitats que impedeixin el desenvolupament d’activitats dirigides o practicar modalitats diferents de l’ús concedit.

Per la seua banda, l’article 15 reconeix al Consell la facultat de desestimar activitats incompatibles amb la pràctica esportiva del Centre, mentre que l’article 16 estableix l’obligació de les persones usuàries de complir tant la normativa específica de la instal·lació com la legislació vigent.

El Consell vol que el canal d’accés estigui reservat a embarcacions sense motor

Per tot això, el Consell vol deixar clar que l’accés a un determinat espai no comporta el dret a utilitzar una infraestructura pública regulada per desenvolupar-hi una activitat comercial. El pantalà del CENF té una finalitat i uns usos determinats i no constitueix un punt d’embarcament i desembarcament comercial.

En aquest sentit, i amb l’objectiu de garantir la seguretat de les persones usuàries i el correcte desenvolupament de les activitats esportives del CENF, el Consell treballa perquè l’ús del canal quedi reservat a embarcacions sense motor. De fet, se segueixen les recomanacions de Capitania Marítima que estableixen que el canal quedarà restringit a les embarcacions sense motor. En aquest capítol, des d’AUPEP també s’ha defensat l’ús d’aquest canal per part d’embarcacions a motor de l’àmbit del xàrter.

Martínez: el pantalà “no és una estació marítima”

El portaveu de l’equip de Govern i conseller d’Esports, Hugo Martínez, ha assenyalat que “el reglament és clar: el pantalà té una finalitat determinada i no és una estació marítima ni un punt comercial perquè les empreses de xàrter hi embarquin i desembarquin els seus clients”.

Martínez ha remarcat que “no existeix un dret automàtic a emprar una infraestructura pública per desenvolupar una activitat empresarial. El CENF és una instal·lació esportiva i tenim l’obligació de garantir que els seus espais s’utilitzin d’acord amb la seua finalitat i sense interferir en les activitats que s’hi desenvolupen”.

El Consell recorda, a més, que aquesta regulació del CENF és independent del nou reglament de s’Estany des Peix actualment en tramitació, ja que les instal·lacions del Centre disposen de la seua pròpia normativa d’ús.

“El Consell respecta l’activitat del sector del xàrter nàutic, però aquesta activitat s’ha de desenvolupar als llocs habilitats i d’acord amb la normativa. Utilitzar reiteradament una infraestructura no genera un dret sobre aquesta infraestructura”, ha conclòs Martínez.

El Consell continuarà vetllant perquè les instal·lacions públiques del CENF s’usin d’acord amb la finalitat per a la qual varen ser concebudes, assegura el comunicat insular.

Deixa el teu comentari

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Cerca notícies

Registra't a Ràdio Illa

Crea un compte per poder comentar les publicacions i participar en els debats.

Ja tens usuari? Inicia sessió!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!

Inicia sessió a Ràdio Illa

No tens usuari? Registra't!