TOP
L’accés al CEIP Mestre Lluís Andreu, un matí del curs 2020-21. Foto: Marta Vázquez.

AMIPAs dels tres col·legis públics demanen pactar amb el Govern noves mesures antipandèmia

Les AMIPAs (associacions de mares i pares d’alumnes) dels tres col·legis públics d’educació Infantil i Primària de Formentera han donat el seu suport al document de propostes que diverses famílies de l’illa estan impulsant per dur a terme “la conciliació familiar i escolar en aquests moments de pandèmia a l’illa”. D’altra banda, l’AMIPA de l’IES Marc Ferrer ha informat a Ràdio Illa que no s’ha adherit al document perquè no està d’acord amb tots els seus punts.
El document, que comprèn una exposició de motius, reivindicacions específiques per millorar l’educació pública i també concreta tres fases de desescalada de les actuals mesures anticovid, també sol·licita una reunió amb la conselleria balear d’Educació per pactar un nou escenari per a l’àmbit escolar. A continuació reproduïm el document íntegrament:

“Volem comunicar tant a la Conselleria d’Educació del Govern Balear com als centres educatius que considerem que en les actuals circumstàncies derivades de la crisi sanitària, i amb les mesures imposades tant per la Conselleria com pel Ministeri d’Educació, no es donen les condicions idònies per a la tornada a l’escola dels nostres fills i filles, tant en matèria de salut com educatives.
Considerem que, a més a més dels possibles riscs de contagi, les mesures de seguretat imposades, com l’ús de la mascareta permanent i el distanciament socioafectiu, poden afectar també negativament la salut tant física com psicoemocional dels / de les menors, que és el col·lectiu que està patint les majors restriccions (tal com ja va passar durant el confinament) malgrat que els estudis mèdics demostren que és el menys vulnerable a la
malaltia.
També considerem que la implantació d’aquestes mesures s’està duent a terme a través de la imposició, la desconfiança, la por, el càstig i l’estigmatització, valors totalment contraris a l’empatia, la solidaritat i la companyonia que desitgem en l’educació dels nostres infants.
Bo i axí, volem reconèixer la bona disposició i la feina que està desenvolupant el professorat, fins i tot en les actuals circumstàncies de precarietat en què es troba el col·lectiu, degut a la falta de personal, mitjans i preparació necessària per fer front a una situació com l’actual.
És per tot això que les tres APIMAs i un col·lectiu de famílies hem consensuat i sol·licitem als centres educatius i la conselleria una sèrie de millores i mesures que satisfacin a totes les famílies que representem i incideixin en el benestar i l’educació de tots els nens i nenes.

Aquestes són les nostres propostes:
– Sol·licitem més professorat i amb una major preparació, així com que el professorat especialista en alumnes amb NESSE no estigui de tutor de l’aula, atès que considerem que el professorat amb AL, PT o AT ha de continuar duent a terme les seves labors de seguiment i ajuda als /a les alumnes que ho necessitin.
– Sol·licitem que es doni el suport i les facilitats necessàries a les famílies que, pels motius personals que siguin, escullin fer l’escolarització des de casa degut a l’expecionalitat de la situació, de tal manera que hi hagi un seguiment per part de l’escola, que facilitarà el temari i uns objectius setmanals o trimestrals que les famílies es comprometran a complir en els terminis establerts.
– Per als cursos superiors, com són els de l’institut, sol·licitem la col·locació de webcams per tal de poder seguir les classes des de casa.
– Sol·licitem donar suport educatiu i programes de reforç per aquells/es alumnes que poguessin necessitar-ho degut a la parada escolar, així com suport emocional a l’alumnat i professorat, dotant-los d’informació, recolzament i eines per a una millor gestió emocional.

Full de ruta per a la desescalada amb tres fases
Així mateix, i tenint en compte les particularitats de Formentera, així com la baixa incidència del virus en aquests moments a l’illa, proposem una sèrie de mesures que puguin satisfer a totes les famílies, mitjançant un full de ruta dirigit a una desescalada a les normes imposades a les escoles (sempre que l’evolució de l’epidèmia ho permeti) amb la finalitat de tenir una escola saludable en tots els aspectes.
Aquesta desescalada es podria dur a terme mitjançant una taula de seguiment on hi siguem representades totes les parts implicades i que podrien revisar-se cada 15 dies. La nostra proposta de desescalada és la següent:

1ª fase (amb les mesures actuals)
– Revisió del protocol i aula Covid buscant alternatives més humanes i que no estigmatitzin tant l’alumnat, com pot ser telefonar a les famílies i dirigir les criatures a un espai obert.
– No prendre la temperatura al cap dels infants sinó en el braç o el canell, que és menys intimidatori.
– Creiem que l’educació física ha de fer-se sense mascareta, o que aquesta sigui opcional per a cada alumne/a, com es fa en d’altres esports extraescolars com el futbol, ja que pensem que no és saludable l’exercici físic amb la mascareta posada.
– Descansos periòdics o voluntaris en l’ús de la mascareta havent fornit espais determinats, p. ex. al costat de les finestres a l’aula o en zones concretes del pati.
– Classes a l’aire lliure un cop al dia a l’escola o als voltants per tal d’anar relaxant l’ús de la mascareta.
– Relaxació de les mesures de distanciament dins del grup bombolla a la classe i al pati mentre es porti la mascareta posada.
Passats quinze dies i amb el vistiplau de la taula de seguiment proposem:

2ª fase (15 dies després de la 1ª fase)
– Voluntarietat en l’ús de les mascaretes en els grups bombolla quan els nens i nenes mantinguin la distància de seguretat, p. ex. en els pupitres a la classe.
– Mantenir les classes a l’aire lliure proposades per a la 1ª fase.
– Mantenir el relaxament de les mesures de distanciament dins dels grups bombolla tant al pati com a la classe mentre es porti la mascareta, com a la 1ª fase.

3ª fase (15 dies després de la 2ª fase)
– Voluntarietat en l’ús de les mascaretes quan es mantingui la distància de seguretat, tant a la classe com al pati.
– Mantenir les classes a l’aire lliure tal com es proposa per a les fases anteriors, amb l’ús voluntari de la mascareta i respectant la distància de seguretat.
– Mantenir el relaxament de les mesures de distanciament dins dels grups bombolla com a les fases anteriors.
– Especificar i proveir zones comunes on es puguin trobar els / les alumnes de diferents grups, mantenint les mesures de seguretat.
Havent exposat aquestes fases, sol·licitem una reunió amb la Conselleria per tal de consensuar-les i presentar la iniciativa als col·legis”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES