TOP
Tasques de reflotament del ferri Eco Lux. Foto: Gerardo Ferrero.

Capità Torres, sobre l’informe de l’accident de l’Eco Lux: “És incomplet”

Amb el capità jubilat de la Marina Mercant, Joan Torres, analitzam l’informe de la Comissió Permanent d’Investigació d’Accidents i Incidents Marítims sobre el sinistre que la nit del 6 d’octubre de 2020 patí el ferri Eco Lux, de la línia regular pitiüsa.
Torres assenyala que l’informe omet algunes dades decisives, com el fet que passar per l’est de Castaví era costum els dies de mal temps, però només de dia i amb bona visibilitat. En canvi, relata el capità, en aquella jornada no es registraren les condicions de mal temps que justificassin la maniobra i a més, era de nit.
D’altra banda, Torres troba a faltar algun esment al Pla de Viatge del ferri, i indica que l’informe tampoc dirigeix cap recomanació per millorar la seguretat en la línia pitiüsa. Així mateix, el capità subratlla l’extens horari que havien de complir els tripulants de l’Eco Lux i la manca d’efectius de l’embarcació de Salvament que acudí a socórrer els ocupants del ferri.

L’accident
El 6 d’octubre de 2020 a les 21:28 h el ferri Eco Lux, amb 12 passatgers i 5 tripulants a bord, tocava fons a l’illot de Castaví, patint una esquerda en un dels patins que va deixar l’embarcació sense propulsió.
El capità de l’Eco Lux va decidir permetre que el ferri anàs a la deriva fins a quedar varat prop de l’illot de s’Alga, vora de s’Espalmador. Allà els passatgers, en un bot de salvament, esperaren fins que cap a les 23 h foren socorreguts per una neumàtica arribada des del port de la Savina.
La Salvamar Markab, que acudí fins al lloc del sinistre, no es pogué atracar fins als passatgers per la falta de profunditat de la zona ni pogué enviar-hi una barca de menys calada.
Abans de la mitjanit els passatgers i part de la tripulació, tots ells sans i estalvis, ja havien set rescatats i desembarcats al port de la Savina.

Compartir

PROGRAMES