TOP
El River Thames, remolcat pel Bever. Abarloada a bavor del vaixell de càrrega, la gavarra Ardentia X. Foto: Ministeri de Transports.

Capitania tramita un expedient sancionador al River Thames

Capitania Marítima ha confirmat a Ràdio Illa que està tramitant un expedient sancionador pel River Thames, el vaixell de càrrega que va quedar varat a Migjorn de dimarts a diumenge de la passada setmana. Segons fonts pròximes al procés, s’estaria tramitant una sanció pels responsables del vaixell, amb bandera de Vanuatu, per haver posat en risc la seguretat de la navegació i del medi marí.
Paral·lelament el Ministeri de Transports ha informat que el River Thames, de 87 metres d’eslora i carregat amb polpa d’argila i fusta, romandrà a les nostres aigües “fins que compleixi amb tots els requeriments legals” de manera que “el vaixell seguirà formant part del paisatge balear per un temps”. Salvament Marítim ha aclarit que el vaixell haurà de quedar-se fins que es resolgui l’expedient obert per Capitania. Mentre espera que es resolgui l’expedient, el buc podria quedar-se on ha estat fondejat després de sortir de la varada, al sud de Formentera, o sol·licitar espai a la zona II del port d’Eivissa, segons ha informat Salvament. D’altra banda, la inspecció de Capitania Marítima que es va fer després que el vaixell de càrrega fos desencallat, ha resolt que el casc no està danyat i que les màquines i els mitjans propis de fondeig funcionen.

Navegació en línia recta fins a quedar varat
La matinada del passat dimarts 8 de juny el River Thames, provinent de Gibraltar i amb destí a Alexandria (Egipte), va quedar varat per la part de proa a la platja des Valencians, a Migjorn, en una zona de fons arenosos i de marès d’entre 4,8 i 4,6 metres de profunditat. Al cap de poques hores, Capitania Marítima apuntà que una negligència en la vigilància de la navegació seria el motiu pel qual el buc, de 35 anys d’antiguitat, hauria acabat encallat. Si es recupera el trajecte del vaixell, tripulat per 9 persones, en les hores prèvies a l’incident, s’observa que seguia una línia recta gairebé perfecta fins que l’arena impedí que continués navegant, un fet que lligaria amb una hipotètica falta d’atenció al pont.
El River Thames sortí de la varada el migdia d’ahir diumenge, després que Capitania Marítima hagués aprovat el Pla de Reflotament presentat per l’armador. El remolcador especialitzat Bever, secundat per la gavarra Ardentia X, realitzà l’operació (vegeu vídeo) que culminà amb èxit i sense que s’haguessin registrat ni danys al vaixell ni vessaments que poguessin malmetre el medi ambient. D’altra banda, el remolcador de Salvament Marítitim, Marta Mata, que ha supervisat les operacions, ha abandonat la zona aquest matí i es dirigeix a la seva base de Mallorca.

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES