TOP
L’advocada Maite Ferrer a Ràdio Illa.

Comentari d’actualitat amb na Maite Ferrer: “Per cada propietari cremat pels jutjats, hi ha un habitatge menys al mercat de lloguer”

Avui, al comentari d’actualitat, l’advocada Maite Ferrer ha valorat una notícia del ‘Diario de Ibiza’ que exposa que els jutjats d’Eivissa han començat a agilitzar els processos de desnonament, arran d’una instrucció del jutge degà que demana donar prioritat a aquests procediments davant l’augment de casos i la saturació judicial.

Intents de demora

Davant aquesta situació, l’advocada interpreta que la nova directriu judicial vol tallar aquests intents de demora i donar més agilitat als jutjats. Ferrer ha advertit que aquesta agilització no només beneficia els propietaris, sinó que pot tenir un efecte positiu sobre el mercat. “Per cada propietari que queda cremat pels jutjats, hi ha un habitatge que no surt al mercat de lloguer”, ha exposat.

Pagaments

L’advocada ha insistit en la importància que els pagaments del lloguer quedin sempre acreditats, sobretot quan es fan en metàl·lic. “Si no hi ha rebut o justificant, és l’inquilí qui ha de demostrar que ha pagat”, ha remarcat.

Notificacions

Segons Ferrer, una de les principals causes que endarrereix els desnonaments és la impossibilitat de notificar correctament a l’inquilí. “Hi ha processos que no arrenquen simplement perquè no s’han pogut comprovar les dades de la persona o de l’empresa”, ha explicat. A això s’hi afegeixen els recursos de reposició, peticions de nul·litat, incidents de vulnerabilitat i altres vies que, sovint, s’utilitzen per allargar el procediment.

Podeu escoltar la secció sencera a continuació:

 

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES