TOP
Imatge aèria de les instal·lacions del CNI, amb Dalt Vila al fons i al costat de la dàrsena on atraquen les barques de Formentera. Foto: CNI

Comodor del Club Náutico Ibiza: “L’APB s’ha demostrat que només va per al rèdit econòmic”

Damià Verdera, comodor del Club Náutico Ibiza (CNI), ha explicat a Ràdio Illa la delicada situació en què es troba aquesta institució que, des de 1925, ha obert les portes de la mar a la societat eivissenca i que avui en dia dona cabuda a unes 280 embarcacions, de les quals un 85% es troben en règim d’amarratge social. Aquesta entitat gestiona actualment la dàrsena propera a les barques de Formentera en virtut d’un títol administratiu que expira el pròxim 5 de maig. Per aquest motiu l’Autoritat Portuària de Balears (APB) ha convocat un concurs en què concorren dos entitats, d’una banda, el club nàutic, i d’altra banda, Puertos y Litorales Sostenibles SL, una empresa que ja gestiona la dàrsena de Llevant del port de la Savina i explotarà la futura marina seca de Formentera. En el següent reproductor podeu escoltar l’entrevista completa.

Davant del concurs en marxa per dirimir qui controlarà aquests amarratges del port de Vila, Verdera reclama que els ports d’interès general reservin un espai que sigui gestionat per una organització sense ànim de lucre amb la finalitat d’oferir als residents una via d’accés per a la navegació social i esportiva a preus assequibles. En aquest sentit, el comodor ha recordat que amb aquesta premissa, el CNI ha ofert diverses iniciatives no només als socis de l’entitat, sinó a la ciutadania en general, i ha citat programes com Un mar de Posibilidades (que facilita l’accés a la nàutica a persones amb necessitats especials), Jovens per la Mar (un projecte que divulga la navegació entre la joventut) així com l’organització d’exposicions i altres iniciatives de caràcter cultural.

Crida a l’APB
Atesos aquests objectius socials del CNI, el comodor argumenta que aquesta entitat no pot competir amb societats mercantils que busquen un lucre en la seva activitat. Com a exemple, recorda que per a una embarcació de 10 metres d’eslora, el CNI proposa una tarifa anual d’uns 6.800 euros, mentre que la citada empresa, assenyala Verdera, fixa l’amarratge en uns 25.000 euros, un augment de preus que podria expulsar a bona part dels usuaris actuals d’aquesta dàrsena.
Finalment, Verdera afirma que, per mantenir els amarratges socials, el CNI ha reclamat a l’APB que li adjudiqui el concurs per a la gestió de les seves instal·lacions al port de Vila o, en cas contrari, en desisteixi. Així mateix, el comodor declara que, ateses les actuacions al port d’Eivissa, “l’APB s’ha demostrat que només va per al rèdit econòmic” i demana a la nova presidència d’aquesta administració pública que “declari una zona reservada a la nàutica social i esportiva als ports d’interès general”.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES