La institució insular ha obert 11 expedients contra set habitatges turístics que es comercialitzen a la plataforma Airbnb i quatre més a HomeAway.
El Consell ja va remetre un requeriment a aquestes pàgines web on s’advertia de la modificació de la normativa, i només Booking.com es va mostrar col·laboradora per complir amb tots els requisits.
Els onze expedients del Consell van en contra del propietari de l’habitatge, de l’explotador- en cas de ser diferent del propietari, i de la plataforma comercialitzadora. En aquest sentit, les sancions màximes poden arribar als 40.000 euros per als propietaris o explotadors i 400.000 euros per a la plataforma.
Respecte als expedients que ha anunciat el Govern balear contra les plataformes comercialitzadores d’habitatge turístic, des del Consell s’ha assenyalat que se sumaran als de la institució insular.




