TOP

Detectats problemes amb la telefonia mòbil a Sant Francesc, la Savina i la Mola

Usuaris de diverses companyies han reportat problemes de cobertura de la línia de veu i dades d’internet en els seus telèfons mòbils en diferents zones de Formentera i des del cap de setmana. D’una banda, clients de Movistar han explicat que no tenen accés a les dades mòbils quan són a Sant Francesc i, en alguns casos, també a la Savina (especialment prop del parc Illes Pitiüses), en canvi, sí que poden fer cridades de veu.
Alguns d’aquests usuaris han explicat que els problemes han cessat quan han reconfigurat el seu dispositiu per captar les dades d’internet a través de la tecnologia 3G en comptes de la 4G o 5G.
Paral·lelament, usuaris de diverses companyies, com Vodafone i Jazztel, han exposat que no tenen possibilitat d’accedir a internet ni de fer cridades de veu quan es troben a la Mola. Cal recordar que a principis d’any i també durant el 2022 es registraren queixes dels usuaris de la Mola per la impossibilitat de fer cridades o accedir a internet des dels seus telèfons mòbils.

“Treballs programats”
Telefónica, la companyia matriu de Movistar, ha informat Ràdio Illa que “s’han detectat problemes de cobertura [mòbil] motivats per uns treballs programats de millora en les instal·lacions”. La companyia, que no ha facilitat el punt on s’estarien portant a terme aquests “treballs programats de millora”, ha afegit que espera que els “problemes” del servei “se solucionin com més aviat millor” tot i que no ha concretat cap termini.
Així mateix, des de Telefónica s’ha afirmat que el servei “no s’ha interromput”, sinó que hi ha “una zona concreta on hi ha menys cobertura de l’habitual”, però que en tot cas “no s’han tallat les línies als usuaris, que poden continuar usant els mòbils”.

Queixes dels usuaris
El novembre de 2022, després d’una reunió entre Consell, Govern, representants de Telefònica, Orange i Vodafone, així com un representant del Ministeri de Transformació Digital, es va demanar a les operadores que fessin un manteniment no sols reactiu, sinó també preventiu de les infraestructures, i se sol·licità a la ciutadania que quan tengui incidències de veu o dades les comuniqui a la seva companyia, i també les reportin a l’Oficina d’Atenció a l’Usuari de Telecomunicacions.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES