TOP
Centraleta del telèfon d’emergències.

El 112 va gestionar l’any passat 1.434 incidències a Formentera

El telèfon d’Emergències 112 de Balears va rebre 777.469 telefonades i va gestionar 123.065 incidents relacionats amb casos d’emergència vital, no vital, assistència, denúncies i persones desaparegudes durant tot el 2019.
Els 123.065 incidents gestionats suposen un augment del 2% respecte als 120.551 atesos el 2018. D’aquests incidents, 1.434 es registraren a Formentera, cosa que suposa un 11,75 % del total d’incidències. A la resta de l’arxipèlag, es van gestionar 18,054 incidents a Eivissa, a Menorca 5.760 i a Mallorca 97.651.
Des del Govern es destaca que l’agost va ser el mes amb més cridades, amb una mitjana de 3.080 al dia. Així mateix, el servei de psicòlegs va ser activat a les Balears en 264 vegades.

Cridades per error
Cal assenyalar també que el 112 va rebre més de 170.000 trucades per error de marcatge o generades per la mateixa xarxa telefònica, si bé unes 3.800, l’1,36%, van ser per bromes dels interlocutors. Quant a llengües, el 70% de les cridades ateses es van fer en castellà; el 24%, en català; i el 5,6% restant es va fer en anglès, alemany, francès i italià.

Pioners a l’Estat
Cal destacar que les Illes Balears van ser el primer lloc a l’estat on l’112 va començar a funcionar, ja que la seva implantació va anticipar-se fins i tot al Reial Decret del 1997 pel qual s’assumia la directiva europea del 1991 que recomanava la creació d’aquest servei de forma progressiva a tot Europa. Aquest caràcter pioner fa que en aquests moments el telèfon únic d’emergències es trobi consolidat a les Illes i sigui una eficaç eina de coordinació i d’activació de recursos assistencials.

Compartir

Deixa una resposta

PROGRAMES